رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: چهار هزارو ۳۷۹ وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی و آلاینده طی هفته گذشته در این استان اعمال قانون شد.
کد خبر: ۱۰۸۶۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰ 07 January 2023
به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ حمدالله رحمتی پور گفت: از مجموع این تعداد خودرو، سه هزارو ۶۰۸دستگاه خودروی فاقد معاینه فنی، ۵۶۴ دستگاه خودروی دودزا و ۲۰۷ دستگاه کامیون فاقد مجوز بوده است.
او گفت: با توجه به افزایش آلودگی هوای شهرستان‌های استان البرز، طرح مقابله با خودرو‌های دودزا در این استان ادامه دارد.
رحمتی پور خاطرنشان کرد: خودرو‌های آلاینده و فاقد معاینه فنی باید برای رفع نقص فنی به مراکز خدمات خودرویی و معاینه فنی منتقل شوند.
او افزود: طرح برخورد قانونی با خودرو‌های آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال ادامه دارد، اما در ۶ ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلانشهر ها، این طرح با شدت بیشتری انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: شهروندان تا حد ممکن از هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، خودداری کنند.
رحمتی پور افزود: خودرو‌هایی که عمر تولید آن‌ها کمتر از چهارسال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند، اما بالای چهارسال باید برگه معاینه فنی دریافت کنندضمن آنکه با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می‌رود رانندگان باید نسبت به انجام معاینه فنی خودرو‌های خود و رفع نواقص فنی آن‌ها اقدام نمایند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز افزود: اکنون ۲۲ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد سه مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین در شهرستان‌های کرج، نظرآباد، اشتهارد و ۱۹مرکز معاینه فنی خودرو‌های سبک شامل ۲ مرکز در نظرآباد، سه مرکز در ساوجبلاغ، چهارمرکز در فردیس، یک مرکز در اشتهارد و بقیه در شهرستان کرج قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار