رییس دانشگاه اصفهان درباره سفر هیات علمی، سیاسی و تجاری اصفهان به روسیه و دستاوردهای این سفر اظهار داشت: این سفر به منظور توسعه دیپلماسی علمی بسیار حائز اهمیت است.
کد خبر: ۱۰۸۲۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲ 13 December 2022

حسین هرسیج افزود: هدف از این سفر و دیدار با رییسان دانشگاه های مهم روسیه، معرفی ظرفیت های دانشگاه اصفهان و سایر دانشگاه های استان بود که به نحو مطلوب انجام و بر گسترش همکاری های دانشگاه های اصفهان با دانشگاه های مهم و مطرح کشور روسیه تاکید شد.

وی با تاکید بر سیاست دولت بر اولویت تداوم و گسترش روابط سیاسی، علمی و فرهنگی با کشورهای همسایه و منطقه، افزود: پیوند خواهرخواندگی اصفهان و سن پترزبورگ، فرصتی ارزشمند برای توسعه روابط علمی میان دانشگاه ها و مراکز علمی پژوهشی این دو شهر است.

وی گفت: هیاتی که از اصفهان به روسیه سفر کرد ابتدا نشستی با سفیر جمهوری اسلامی در مسکو داشت که یکی از سرفصل های مذاکرات انجام شده، گسترش روابط علمی بین دانشگاهی دو کشور مبتنی بر تبادل استاد، دانشجو و کارهای پژوهشی مشترک بود که مورد تاکید قرار گرفت.

وی با اشاره به نشست برگزار شده رییسان دانشگاه های مسکو و اصفهان، تبادل دانشجو و استاد و رویدادهای علمی را محورهای اصلی این مذاکرات اعلام کرد.

هرسیج اضافه کرد: جلسه دیگری نیز در دانشگاه هرزن برگزار و مقرر شد تفاهم‌نامه ای برای همکاری های مشترک تنظیم و بین طرفین تبادل شود.

وی به بازدید از مدرسه عالی اقتصاد مسکو اشاره و خاطرنشان کرد: در این بازدید مقرر شد مدیران دفاتر همکاری های علمی و بین المللی دو دانشگاه درباره تدوین تفاهم‌نامه همکاری فی مابین را بررسی کنند.

هرسیج با بیان اینکه دانشگاه اصفهان با دانشگاه های کشورهای مختلف تفاهم‌نامه های همکاری دوجانبه و چند جانبه متعددی دارد که ۶ مورد از آنها با دانشگاه های روسیه است، گفت: اجرایی کردن و پیگیری مفاد تفاهم‌نامه هایی که در سال های اخیر امضا شده یکی از اهداف این سفر بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار