منطقه نمونه گردشگری دریاچه«گیلارلو» در گرداب وعده ها
در حالی که وعده های قبلی از به بهره برداری رسیدن فاز اول طرح گردشگری گیلارلوی گرمی در اسفند ماه جاری داشت، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری این طرح از تاخیر در بهره برداری از این طرح به دلیل کم لطفی برخی دستگاه ها در تامین زیرساخت های لازم خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱ 05 March 2015

استان اردبیل با جمعیت بیش از یک میلیونی نفری خود، همچنان یکی از استانهای محروم کشور محسوب می شود. به عقیده کارشناسان توسعه بخش گردشگری استان با تکیه بر ظرفیت های موجود می تواند هموارکننده راه توسعه استان باشد که در این زمینه چشم ها بیشتر به سرمایه گذاری بخش خصوصی دوخته شده است.

به گزارش تابناک، یکی از طرح های گردشگری با سرمایه گذاری خصوصی، منطقه نمونه گردشگری گیلارلو شهرستان گرمی است که همچنان چشم به تحقق وعده ها دوخته است.

وعده های قبلی مسئولان استانی در خصوص این طرح، خبر از به بهره برداری رسیدن فاز اول این مجتمع در اسفند ماه سالجاری داشت که تا کنون عملی نشده و امیدی نیز برای تحقق آن نیست.

در تازه ترین خبر مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گیلارلوی گرمی اعلام کرد این منطقه نمونه گردشگری در سال آینده تجهیز و راه‌اندازی می‌شود.

فراهیم شوقی صبح امروز در بازدید جمعی از خبرنگاران از این پروژه گردشگری، اظهار کرد: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ارزش 10 میلیارد تومان در این منطقه نمونه گردشگری مجموعه تفریحی و توریستی به مساحت 160 هکتار اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی افزود: این پروژه شامل 100 هکتار دریاچه گیلارلو و مابقی محوطه آن است که در این منطقه نمونه گردشگری مجموعه شهربازی، رستوران،‌ هتل، تالار و مجموعه ورزشی قایقرانی اجرایی و عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گیلارلوی گرمی در خصوص تاخیر در به بهره برداری رسیدن و خلف وعده ها گفت: این تاخیربه دلیل تامین نشدن زیرساخت‌های اجرایی طرح بود و قرار است تابستان سال آینده فاز اول آن به بهره‌برداری برسد.

وی یادآور شد: همکاری و هماهنگی استانداری، فرمانداری و برخی نهادها با سرمایه‌گذار این پروژه مناسب است اما برخی از دستگاه‌های دیگر با کم لطفی در تامین زیرساخت‌ها تاخیر و برخی خلاها را به وجود آورده‌اند.

شوقی با اشاره به حضور 10 هزار نفری مردم در آیین کلنگ‌زنی آغاز این پروژه بیان کرد: این استقبال مردمی نشان می‌دهد که این پروژه مشارکتی و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری می‌تواند زمینه حضور مخاطبان بیشمار را در این منطقه زیبا و بکر فراهم کند.

وی با بیان اینکه احداث هتل و رستوران در منطقه نمونه گردشگری گیلارلو بعد از تعطیلات نوروزی آغاز می‌شود، ادامه داد: تامین برخی زیرساخت‌ها و احداث پارکینگ و دیگر مجموعه‌های مورد نیاز در این حوزه مورد توجه و دقت نظر است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گیلارلوی گرمی در پایان بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا بدون دریافت ریالی اعتبار دولتی با هماهنگی نهادها و صدور مجوز، اجرای این پروژه را سرعت داده و در این چهار ماه نیز سعی کردیم روند اجرایی پروژه تسریع شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار