دژکام ضمن گرامیداشت هفته وحدت گفت: امروز این وحدت‌ها دارد کفار را منفجر می‌کند و آنها دارند تلاش می‌کنند شاید بتوانند در گوشه و کنار کشور وحدت را بهم بزنند؛ ما وحدت را هر روز تقویت می‌کنیم. این امت اسلامی است که دارد روز به روز قوی می‌شود و در برابر دشمن می‌ایستد.
کد خبر: ۱۰۷۰۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 08 October 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار کرد: معنویتی که ما مسلمان ها از آن سخن می‌گوییم با معنویتی که در پایان قرن ۲۰ در اروپا و آمریکا طرفدار آن شدند یک تفاوت عمده دارد و آن این است که از نگاه تمدن غرب اگر هم معنویت را به رسمیت بشناسند یک مسئله شخصی و فردی است اما از نظر ما مسلمان ها معنویت جنبه اجتماعی دارد و باید مسیر معنویت امتداد پیدا کند به جامعه و نهاد های اجتماعی برسد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: این تفاوت فرهنگ ما با فرهنگ آنهاست. بنده روی این نکته اصرار دارم چراکه خیلی از سر و صداهایی که می‌شنوید بخاطر همین نکته است.

آیت الله دژکام اضافه کرد: دشمنان می‌خواهند بگویند شما اگر می‌خواهید دین دار باشید فقط برای خودتان باشد البته این حرف قبل بود. الان که شما جلو رفته‌اید می‌گویند حتی برای خودشان هم حق ندارند معنویت را تقویت کنند.

وی بیان کرد: این را متوجه باشید که آزادی لیبرالیسم که ما از اول گفتیم پوچ است چرا اینها به اینجا رسیده‌اند؟ مرحوم آیت الله شهید مطهری در کتاب آزادی معنوی به این سوال جواب دادند که چرا اینها پای حرفشان نتوانستند بمانند.

دژکام عنوان کرد: آزادی اجتماعی بدون معنویت معنا ندارد. همینطور که گفتند معنویت در عرصه علم و دانش باید خودش را نشان بدهد؛ حالا می خواهیم بدانیم معنویت باید آزادی های اجتماعی را بیمه بکند. اگر کسی خدا را شناخت و خدا را پرستید پای حرفش خواهد ایستاد و اگر گفت آزادی، آزادی حقیقی خواهد داد.

وی یادآور شد: علی و اولاد علی ارزش‌های انسانی را بیمه کردند والا شعارهای توخالی تمدن اروپایی معلوم شد که دروغ است اگر راست می‌گفتند داروی بیماران پروانه‌ای را تحریم نمی‌کردند؛ ثابت شد در تجربه قرن ۲۱ لیبرالیسم که چیزی جز ادامه یزید و عمر سعد نیستند. قیافه نمی‌توانند بگیرند.

دژکام عنوان کرد: اما اسلام ناب محمدی (ص) در کتاب قران دارد همه بشریت را صدا می‌زند که اگر می‌خواهید آزاد باشید بیایید یک راهی پیشنهاد می‌کنم تا همه آزادی حقیقی را تجربه کنند.

امام جمعه شیراز گفت: یک‌راه بیشتر برای آزادی بشر وجود ندارد. بیاییم همه بپذیریم. اگر پذیرفتیم آزادی حقیقی در سایه معنویت تامین می‌شود. آن چیست؟ خداوند می‌فرماید ای کسانی که پیرو کتاب های آسمانی هستید بیاید همه یک حرف بزنیم تا بشر را از بندگی و استثمار آزاد کنیم این حرف چیست؟ لااله الا الله آزادی یعنی این که من گردنم را پیش هیچ کس جز خدا خم نمی‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: اینها مسائلی است که اسلام و معنویت اسلامی پیشنهاد می‌دهد و این معنویت در تمدن اروپایی و غربی جایی ندارد. مگر که در بعد شخصی باشد. اما معنویت در اسلام در همه ابعاد زندگی بشر ساری و جاری است.

آیت الله دژکام در خطبه‌های دوم نیز اظهار کرد: سه مطلب را می‌خواهم ذیل یک عنوان و پرسش اساسی مطرح کنم و آن پرسش این است که دشمنان اسلام در رأس آمریکا و اسرائیل تلاش می‌کنند که کشور ما را بهم بریزند اما می خواهیم بگوییم علت آن چیست؟ ما دشمنی کافران نسبت به مسلمانان را همیشه دیده‌ایم اما حالا چرا این روزها این چنین می‌کنند؟

امام جمعه شیراز با بیان اینکه هروقت آنها احساس می‌کنند اهداف انقلاب اسلامی دارد محقق می‌شود بیشتر دشمنی می‌کنند، به آیه شریفه ۲۹ سوره فتح اشاره کرد و گفت: دشمن بخواهد یا نخواهد جبهه اسلام و انقلاب اسلامی هر روز قوی تر می‌شود. امروز حیطه نفوذ راهبردی شما مردم چند هزار کیلو متر آنطرف مرزهاست ، قوی شده اید. این کار خداست که رشد کرده‌اید و ریشه دوانده‌اید.

دژکام بیان کرد: اما از نظر اقتصادی هم شکست تحریم‌های آمریکا باعث شد که خودشان هم اعتراف کنند مفتضحانه بوده است، این را ما که نگفتیم. خودشان می‌گویند.

وی اضافه کرد: آنها معتقد بودند که تحریم های فلج کننده، ایران را نابود خواهد کرد و به اعتقاد آنها ایران بیش از یک سال و نیم دوام نخواهند آورد. امروز دولتی سر کار است که رویکردش این است که تحریم را بی اثر کند نه اینکه از تحریم ها بترسد و در این مسیر تنها ادعا نکرده و حرکت خود را به خوبی پیش برده است.

دژکام گفت: ایران را در یک بازاری که ۶۰۰ میلیارد دلار اقتصاد دارد وارد کرده و کافران به غیظ آماده اند و تنها ابزاری هم که دارند همین سر و صداهایی است که اخیرا باعث آن شده‌اند.

وی ادامه داد: دشمنان نظاره‌گر این بودند که در ایام اربعین کاروان اهل سنت از کشور ما برای زیارت رفتند و همه ایران ذیل پرچم لااله الا الله محمد رسول الله متحد هستند.

دژکام ضمن گرامیداشت هفته وحدت گفت: امروز این وحدت‌ها دارد کفار را منفجر می‌کند و آنها دارند تلاش می‌کنند شاید بتوانند در گوشه و کنار کشور وحدت را بهم بزنند؛ ما وحدت را هر روز تقویت می‌کنیم. این امت اسلامی است که دارد روز به روز قوی می‌شود و در برابر دشمن می‌ایستد.

وی یادآور شد: من باید تقدیر کنم از نوجوانانی که امروز در نماز جمعه شرکت کرده اند. نسل های قبلی ما کاری کردند که امروز ما نماز جمعه می‌خوانیم و ما نیز باید کاری کنیم که نسل های جدید و آینده با نماز جمعه آشنا شوند و وارد این محیط شوند.

آیت‌الله دژکام عنوان داشت: نماز جمعه یک محیط برای ارتباط با خداوند است که همه به احترام امام زمان می‌آیند. این ارتباط را باید تقویت کنیم و از همه عزیزانی که این تبادل تجربه بین نسلی را رقم می‌زنند تشکر می‌کنیم.

وی ضمن تبریک به مناسبت هفته فراجا گفت: ۲۰ مهرماه نیز روز بزرگداشت حافظ است. یک ویژگی شیراز این است که چهره‌های بزرگ زیاد دارد و این وظیفه ما مردم را سنگین می‌کند.

امام جمعه شیراز یادآوری کرد: حافظ، سعدی و سایر بزرگان شیراز از این شهر برای همه دنیا حرف زده است. ما باید این چهره‌های ارزشمند را که برای بشریت حرف دارند به جهانیان معرفی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اعتقاد به اینکه شناختن و ارتباط گرفتن با سخن حافظ برای جهان امروز بسیار مهم است، اظهار داشت: همه مردم دنیا می‌دانند که امثال حافظ و سعدی برایشان حرف دارد_ اینها حرف قرآن را به زیبایی به بشریت عرضه کرده اند؛ هفته پیش رو بزرگداشت حافظ است و امیدواریم بزرگان شهر اساتید و سایر عزیزان به نحو شایسته به این مناسبت بپردازند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار