عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: به بهانه دفاع از مظلوم ظلم شد، امنیت را زیر سؤال بردند، به مقدسات توهین کردند، قرآن آتش زدند و اموال عمومی را تخریب کردند، این ظلم نیست، اگر خانم امینی هم نبود دشمن یک بهانه ای دیگر داشت.
کد خبر: ۱۰۷۰۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵ 04 October 2022

تابناک فارس به نقل از حوزه: حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، پیش از ظهر امروز در نشست رسانه ای با خبرنگاران  برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن آغاز امامت امام عصر(عج) اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید تلاش پیوسته دشمنان اسلام برای خاموش کردن نور اسلام است؛ خداوند می فرماید اراده الهی بر این است که خداوند نور خود را جامع و تمام کند اگرچه انسان های بد آن را بر نمی‌تابند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس در واکنش به توطئه دشمنان در حوادث اخیر عنوان کرد: خداوند فرمود همیشه دشمنان اسلام در صدد خاموش کردن نور الهی هستند که حقانیت دین را به حاشیه ببرند، از گذشته تاریخ اسلام دوران ائمه به قبل شیاطین در این صدد بودند که نور اسلام را خاموش کنند و این کار جدیدی نیست، این شیطنت ها مربوط به عصر ما نیست بلکه مربوط به تمام دوره های گذشته است.

وی در خصوص نقش تبلیغات در گسترش معارف، خاطرنشان کرد: بنی امیه با تبلیغات مردم را به کربلا آورد؛ از تبلیغات دشمن نباید غافل شد. تبلیغات یک شمشیر دو سر برنده و بازنده است که اگر در دست انسان های متدین قرار گرفت نقش کاربردی و اگر در دست انسان های مخرّب قرار گرفت کار تخریبی را دارد.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز گفت: بزرگترین مرکز ضد مهدوی در تلاویو قرار دارد ما نیز باید تلاش کنیم تا فعالیت های خود را گسترش دهیم؛ خداوند می فرماید اراده الهی بر این است که نور خود را تمام کند، دشمن می خواهد نور را خاموش کند اما خداوند نور خود را تمام می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق با بیان اینکه نباید در حفظ و گسترش دین کوتاهی کرد، افزود: همانطور که دوره پیشینیان نیز به اتمام رسید دوران ما نیز تمام خواهد شد، بنابراین باید برای گسترش دین تلاش کرد؛ اسلام تاریخ مصرف ندارد و کسانی که با اسلام زاویه پیدا می کنند جزو کفار هستند؛ مخالفت های کفار سبب نمی شود که اراده الهی متوقف شود.

وی به ویژگی های نور اشاره کرد و بیان داشت: آرامش در زندگی، نظم در امور، عامل رشد و شکوفایی، عامل وحدت و انسجام از جمله ویژگی های نور است، از این رو وجود پیامبر(ص) مایه آرامش، نظم، عامل شرد و عامل وحدت بود.

مدیرعامل بنیاد مهدویت فارس بیان کرد: به عنوان یک مسلمان در برابر دشمنان باید چه کارهایی کرد؟ یکی از روش هایی که در قرآن برای مبارزه با دشمن است تقویت ایمان است، نکته دیگری که قرآن به آن اهتمام می ورزد این است که با بیگانگان نباید دوستی کرد، افزایش قدرت نظامی از دیگر مواردی است که قرآن کریم می فرماید در برابر دشمنان باید داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید همانطور که دشمنان علیه اسلام عمل می کنند ما نیز با کار و تلاش بسیار در برابر آنان ایستادگی کنیم؛ جواب قدرت نظامی، قدرت نظامی و جواب رسانه، رسانه است، دوستی با دشمنان از نگاه قرآن کریم امر ناپسند است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس عنوان کرد: قطعا اسلام ظلم و هتاکی را نمی پذیرد. به بهانه دفاع از مظلوم ظلم شد، امنیت را زیر سؤال بردند، به مقدسات توهین کردند، قرآن آتش زدند و اموال عمومی را تخریب کردند، این ظلم نیست، اگر خانم امینی هم نبود دشمن یک بهانه دیگر داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار