مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمان گفت: یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفر از جمعیت استان با تنش آبی روبه‌رو هستند که با اجرای پروژه‌های تامین آب، بیش از ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت استان از تنش آبی خارج می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۶۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶ 30 August 2022

به گزارش تابناک کرمان، علیرضا عبدیان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، اظهار داشت: خدمات آب و فاضلاب در چند بخش تقسیم می‌شود و در دو بخش شهری و روستایی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه استان کرمان، 23 شهرستان دارد که 63 درصد جمعیت استان شهری هستند، گفت: 99.9 درصد جمعیت شهری استان از نعمت آب شرب برخوردارند که پنج شهر استان از آب سطحی استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اینکه 5 هزار و 626 روستا در استان کرمان داریم، افزود: 528 حلقه چاه برای آب شرب روستاها استفاده می‌کنند و تقریباً 100 درصد جمعیت روستایی از آب چاه‌ها استفاده می‌کنند و 717 روستای بالای 20 خانوار در استان کرمان شبکه آبرسانی ندارند.

وی با بیان اینکه 47 هزار و 500 انشعاب فاضلاب شهری داریم که عمدتاً در شهر کرمان است، ادامه داد: امسال تنش آبی کمتری به‌ویژه در شهر کرمان داشتیم و قرارگاه رصد و پایش گذر از تابستان در استان کرمان برای کم کردن مشکلات آبی تشکیل و راه‌اندازی شد.

عبدیان با اشاره به اینکه 19 شهر استان کرمان، تنش آبی دارند که از این تعداد دو شهر بحرانی هستند و امسال برنامه‌ریزی شد که مشکلات به حداقل برسد، گفت: با حفر چاه 200 لیتر به آب شرب شهر کرمان اضافه شد و تنش آبی به حداقل رسید.

وی با بیان اینکه در شهر کرمان 66 میلیون متر مکعب نیاز آبی است که حدود 40 میلیون متر مکعب موجودی داریم، افزود: تصفیه خانه شهر کرمان 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در طرح نهضت ملی مسکن تلاش داریم آب مورد نیاز واحدهای مسکونی را تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اینکه در سیل مردادماه در استان، 208 روستا و سه شهر قطعی آب داشتند که در مدت هفت روز آب اکثر روستاها وصل شد، بیان کرد: کار شبانه روزی انجام شد و وزارت نیرو از 12 استان برای ما نیروی فنی اعزام کرد تا مشکل آب شهر رفسنجان برطرف شود.

وی با بیان اینکه 225 میلیارد تومان خسارت سیل مردادماه به شبکه آبرسانی استان بود، گفت: 98 طرح در حال احداث داریم که 46 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و 41 میلیارد تومان برای اتمام این طرح‌ها اعتبار لازم داریم.

عبدیان با اشاره به اینکه طرح‌های تامین آب استان از جمله انتقال آب از خلیج فارس در حال انجام است و در سفر هیئت دولت به کرمان تاکید و پیگیری شد، افزود: یک میلیون و 130 هزار نفر از جمعیت استان کرمان با تنش آبی روبه‌رو هستند.

وی با بیان اینکه با اجرای پروژه‌های تامین آب، بیش از 900 هزار نفر از جمعیت استان از تنش آبی خارج می‌شوند، ادامه داد: در برنامه دولت است که تا پایان دولت تمام روستاها آبرسانی شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اینکه 669 روستا با تفاهم نامه با قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) استان کرمان آبرسانی شود، گفت: 328 میلیارد تومان اعتبار برای این کار اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه سپاه ثارالله استان کرمان و قرارگاه خاتم الانبیاء در این زمینه با ما همکاری خوبی داشتند و پروژه‌ها در حال اجرا است، افزود: در هفته دولت 11 پروژه شهری با 153 میلیارد تومان و در بخش روستایی 92 روستا با اعتبار 60 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

عبدیان با اشاره به اینکه عملیات آبرسانی به 115 روستا در هفته دولت عملیاتی می‌شود، بیان کرد: در شهر کرمان بیش از 90 درصد فضای سبز شهر با آب شرب آبرسانی نمی‌شود و شهرداری کرمان همکاری خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه اجرای فاضلاب شهری در سه شهر کرمان، زرند و سیرجان با اعتبارات بخش خصوصی در حال اجرا است، گفت: در شهر کرمان 600 کیلومتر لوله‌گذاری فاضلاب شده است و پیمانکار در 80 جبهه کاری در حال فعالیت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اینکه تصفیه خانه فاضلاب 26 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ظرفیت آن 90 هزار متر مکعب در شبانه‌روز است، افزود: فاضلاب شهر سیرجان بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که سعی می‌شود در دهه فجر به بهره‌برداری برسد و اجرای فاضلاب سه شهر کهنوج، ماهان و پاریز در حال انجام است که با اعتبارات دولتی انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار