معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تاکید کرد:  
معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر لزوم اجرای برنامه جدید مدیریت فشار و کاهش برداشت از سد اکباتان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۶۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷ 16 August 2022

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر لزوم اجرای برنامه جدید مدیریت فشار و کاهش برداشت از سد اکباتان تاکید کرد.

به گزارش تابناک همدان، مجید آقازاده در جلسه ستاد مدیریت بحران و پدافند قرارگاه پایش وضعیت تامین و توزیع آب شرکت آب و فاضلاب که در محل سالن جلسات این شرکت برگزار شد، با اشاره به تنش آبی حاکم بر شهر و استان همدان، گفت: با توجه به شرایط موجود و کاهش سطح ذخایر آبی پشت سد، ضروری است برنامه مدیریت فشار بار دیگر مورد بازنگری قرار گیرد.

وی با اذعان به اینکه شرایط فعلی نیازمند متناسب سازی برنامه مدیریت فشار است عنوان کرد: الزامی است برنامه های جدید مدیریت فشار به منظور کاهش برداشت از سد اکباتان اجرایی شود.

آقازاده در ادامه با تاکید بر اینکه بهره برداری از چاههای کشاورزی استیجاری میتواند بخشی از مشکلات تنش آبی را مرتفع نماید، تصریح کرد: ضروری است بر اساس مذاکرات انجام شده با استاندار و تفاهم نامه میان آب منطقه ای و فرمانداری، چاههای استیجاری کشاورزی هرچه سریع تر به منظور تجهیز و وارد مدار نمودن به شرکت آب و فاضلاب استان معرفی و تحویل گردد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان می بایست علاوه بر چهار اکیپ فعال فعلی 10 اکیپ جدید نیز به منظور تجهیز و وارد مدار نمودن چاههای استیجاری فعال نمایند تا تنش آبی بیش از پیش مدیریت شود.

لازم به ذکر است در این جلسه بختیاری فر مدیر عامل آبفای استان همدان توضیحاتی در خصوص اقدامات انجام شده به منظور تامین آب از سایت آق حصار و چاههای استیجاری کشاورزان ارائه داد.

همچنین در این جلسه گزارش هایی در خصوص روند تجهیز و اتصال چاههای استیجاری و تیم های واکنش سریع اجراکننده خطوط انتقال سایت آق حصار و چاههای مذکور ارائه شد.
انتهای خبر/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار