سرپرست هیات نجات غریق البرز گفت: بارها مذاکراتی برای حضور ناجیان غریق و غواصان درکنار سدهای استان انجام داده‌ایم اما متاسفانه هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم .
کد خبر: ۱۰۶۱۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸ 15 August 2022

به گزارش «تابناک البرز» سجاد مریخی اظهارکرد: برخی از مدیران مجموعه‌های ورزشی آبی اجازه ورود بازرسان هیات را هنگام بازرسی به مجموعه‌ها نمی‌دهند، که موضوع حمایت متولیان امر از جمله اماکن و نیروی انتظامی را می‌طلبد.

مریخی افزود: اعضای جدید هیات نجات غرق استان البرز مدت ماه چهار است که فعالیت خود را آغازکرده اند،در طی این مدت بیش از ۱۰۰  جلسه کلاس آموزش نجات غریق و آمادگی جسمانی ویژه ناجیان غریق و ۲۰ دوره کلاس های عملی و تئوری در شهرستان‌ها برگزارکردیم.

وی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستیم تعداد کم مجموعه های آبی در استان البرز است که از به دلیل افزایش جمعیت و بسته شدن تعدادی از استخرهای خصوصی و استفاده علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی به ویژه در فصل تابستان شاهد پذیرش بیش از ظرفیت مجموعه‌های آبی هستیم که این موضوع خطر غرق شدن در استخرها را بالا می‌برد.

رئیس هیات نجات البرز با اشاره اینکه شنا کردن در سدها بسیار خطرناک و حادثه آفرین است گفت: متاسفانه طی روزهای گذشته شاهد غرق شدن جوان ۱۸ ساله‌ای در طالقان بودیم که به دلیل آشنا نبودن به قوانین شنا در سد جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: بارها مذاکراتی مبنی برحضور ناجیان غریق و غواصان در سدهای استان انجام داده‌ایم اما متاسفانه هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

این مسئول گفت: آماده هستیم تا تیم های نجات غریق و غواص را به طور مستمر در کنار سدهای استان مستقر کنیم.

مریخی با بیان اینکه ورزش نجات غرق هنوز در میان خانواده ها و ورزشکاران شناخته نشده است، گفت: در تلاش هستیم تا برای اولین بار طرح هر خانه یک ناجی را در طول سال با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش شروع کنیم تا هرخانه یک نفر آشنا با اصول اولیه نجات غرق را داشته باشد.

وی تصریح کرد: طبق تفاهم نامه انجام شده با شهرداری‌کرج به زودی ۱۰۰ آتش نشان آموزش نجات غرق و آشنایی با اصول اولیه نجات را فرا می‌گیرند و تعداد ۲۵ آتش‌نشان آموزش غواصی را تحت نظر هیات نجات غرق استان البرز فراخواهند گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار