این دانشگاه به دنبال آن است که در چهارچوب آیین نامه ها و مجوز‌ها و ظرفیت های مازندران و شمال کشور با دانشگاه های مطرح دنیا و با دانشگاه های منطقه جغرافیایی حوزه دریای خزر ارتباطات مناسبی پیدا کند
کد خبر: ۱۰۶۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷ 12 August 2022

به گزارش تابناک مازندران ، موسسه آموزش عالی رحمان طی ۱۶ سال گذشته تا به امروز یکی از بازوهای علمی و آموزشی تاثیرگذار در رامسر بوده است، زیرساختی حیاتی برای تولیدِ نیروی انسانی توانمند و تامین بدنه کارشناسی یک شهر گردشگری که باوجود دانشگاهی‌ در این سطح حالا از وجهِ شهری علمی و دانشگاهی هم برخوردار است.

معاون آموزشی و پژوهشی موسسه آموزش عالی رحمان در تشریح فعالیت های این مرکز دانشگاهی می گوید: طی ۱۶ سال گذشته تا به امروز گام به گام در مسیر توسعه فعالیت های آموزشی و پژوهشی حرکت کردیم، ضمن اینکه برای تحقق چشم اندازهای علمی که مدنظر داشتیم امکانات فیزیکی و توسعه ای قابل توجهی را هم به این مجموعه اضافه کردیم.

مهرماه ۱۴۰۱ فصلی جدید برای دانشگاه

دکترسید عباس ابراهیمی در تشریح توسعه فضای فیزیکی برای ساختمان جدید گفت: مهرماه ۱۴۰۱ ساختمان جدید دانشگاه به مساحت ۸ هزار متر است و در زمینی به وسعت دو و نیم هکتار مورد بهره برداری قرار می گیرد، ساختمانی که امکانات متنوع آموزشی، کلاس های درس، فضای کارگاهی، آزمایشگاهی و تمامی امکانات مطابق با استانداردهای پذیرفته شده را برای تحصیل دانشجویان فراهم می کند.

به گفته او این زیرساخت فیزیکی نه تنها به تحقق چشم انداز های مورد نظر دانشگاه کمک می کند بلکه می تواند در راستای توسعه امکانات و فضای اموزشی شهرستان، منطقه و همچنین در سطح استانی هم ایفای نقش کند.

فعالیت های آموزشی و‌ پژوهشی

دکتر ابراهیمی در تشریح رشته های تحصیلی این دانشگاه می‌افزاید:
دانشگاه رحمان رشته های تحصیلی مربوط به حوزه های فنی مهندسی، علوم تجربی و علوم انسانی، در مقطع کارشناسی پیوسته ۱۲ رشته تحصیلی، مقطع کارشناسی ارشد ۹ رشته، در مقطع کاردانی پیوسته ۵ رشته، مقطع کاردانی ناپیوسته ۲ رشته و در مقطع کارشناسی ناپیوسته هم ۳ رشته دارد.

او در ادامه با اشاره جذب هیئت علمی گفت: این مرکز آموزشی هرساله برای تکمیل کادر هیئت علمی فراخوان منتشر می کند که در همین راستا نیروی هایی توانمند و با سطح علمی بالا جذب کرده است، چراکه معتقد هستیم اساتید با رتبه علمی بالا برای تربیت نیروی انسانی کارامد یاریگر این مجموعه هستند.

به گفته ابراهیمی این نهاد دانشگاهی اقدامات خوبی را هم در حوزه پژوهشی انجام داده است، و نمونه آن انتشار مجله ای روانشناسی به زبان لاتین است که امید داریم به زودی رتبه های علمی خوبی را در این مجله کسب کنیم، از سوی دیگر در سال ۱۴۰۱ کنفرانس ملی علمی را هم در رشته عمران برگزار خواهیم کرد، که تمامی این اقدامات به توسعه ابعاد پژوهشی دانشگاه کمک می کند.

ابراهیمی همچنین مهارت آموزی به دانشجویان و عموم مردم را از رسالت های دانشگاه برشمرد و عنوان کرد ؛ سعی کردیم دوره های مهارتی مورد نیاز بازار کار را برای دانشجویان جهت جذب سریعتر و بهتر در بازار کار برگزار میکنیم و افزود: ما این مهارت آموزی را در سه حوزه و با سه ابزار توسعه می دهیم که یکی از آنها مرکز آموزش فنی حرفه ای و مشاوره آینده شغلی است که ما به عنوان نماینده سازمان فنی حرفه دوره های مناسبی را در این زمینه برگزار کردیم، دوره های که برای علاقه مندان رشته های گوناگون مفید است.

از سوی دیگر مجموعه دوره‌های آزاد این موسسه هم از بخش های غنی و کاربردی است که سعی کردیم دوره های مورد نیاز دانشجویان را برگزار کنیم.

او همچنین آکادمی زبان را هم از بخش های آموزشی خوب توصیف کرد و افزود: علاوه بر این موسسه رحمان‌ مجری برگزاری دوره های ارتقای پایه سازمان نظام مهندسی استان مازندران محسوب می شود و تمامی این دوره های آموزشی پژوهشی و مهارت آموزی در این موسسه برگزار می شود.‌

این استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت تبادل دانش بین دانشگاه های داخلی و خارجی گفت: همچنین دانشگاه به دنبال آن است که در چهارچوب آیین نامه ها و مجوز‌ها و ظرفیت های مازندران و شمال کشور با دانشگاه های مطرح دنیا و با دانشگاه های منطقه جغرافیایی حوزه دریای خزر ارتباطات مناسبی پیدا کند. اساتید مطرح دنیا را برای تبادل دانش، تدریس و برگزاری دوره های مختلف به این منطقه دعوت کند، ضمن اینکه این دانشگاه امکان جذب دانشجوی خارجی و ظرفیت و توانِ حرکت به سمت بین المللی شدن را هم در اختیار دارد.

خبر: جلال کمالی

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار