مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری 2500 نیروگاه پنج کیلوواتی به اقشار کم درآمد ( مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام و سازمان بهزیستی ) در این استان خبرداد.
کد خبر: ۱۰۶۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵ 10 August 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، جمال معتمدی زاده در کمیته بررسی واگذاری این نیروگاه‌ها گفت: برای اولین بار، سطح وسیعی از اقشار کم درآمد یا همان مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم از نعمت نیروگاه خورشیدی بهره‌مند خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه واگذاری این نیروگاه ها در راستای سیاست‌های کلان وزارت نیرو و با مشارکت شرکت ساتبا، بسیج سازندگی، کُمیته امداد امام (ره)، سازمان بهزیستی، استانداری، تعدادی از بانک های عامل و با نظارت مستقیم شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد صورت می گیرد، اظهارداشت: سهمیه اولیه سازمان بهزیستی استان در این واگذاری حدود هزار و 800 نیروگاه و سهمیه کُمیته امداد امام (ره) 700 نیروگاه است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، میزان تولید انرژی این نیروگاه ها را 12 و نیم مگاوات ذکر و خاطرنشان کرد: میزان درآمد هرخانوار کم درآمد از محل فروش انرژی این سامانه‌های پنج کیلوواتی حدود یک میلیون و 600 هزار تومان بصورت فروش دوره‌ای است.

 

معتمدی زاده گفت: براساس سیاست‌های کلان وزارت نیرو در چهارسال آینده قرار است 550 هزار سامانه پنج کیلوواتی کوچک در سراسر کشور با توان 2 هزار و 750 مگاوات ویژه اقشار کم درآمد احداث شود.

 

وی محرومیت زدایی با کسب درآمد پایدار در جهت اشتغال، حفظ محیط زیست و کاهش آثارهای گلخانه‌ای، توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر و کمک به افزایش ظرفیت برق کشور را از مهمترین اهداف توسعه‌ای سامانه های پنج کیلوواتی تولید انرژی خورشیدی ویژه اقشار کم درآمد برشمرد و یادآورشد: کمک به پیک سایی در فصل گرم، کمک به مشاغل آسیب دیده از خشکسالی، ارتقای امنیت انرژی و پدافند غیرعامل از دیگر اهداف توسعه‌ای این سیاست کلان وزارت نیرو در دولت سیزدهم است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: با واگذاری این سامانه‌ها به اقشار کم درآمد تحت پوشش نهادهای حمایتی، شاهد تقویت معیشت 2 میلیون نفر و اشتغال پایدار برای 125 هزار مددجو در کشور هستیم.

 

معتمدی زاده، تعداد نیروگاه های خورشیدی انشعاب دار در سطح کشور را 70 هزار و 900 نیروگاه با ظرفیت تولیدی 91 هزار و 500 کیلووات ذکر و اظهارداشت: نیروگاه های انشعابی در حال احداث در استان کهگیلویه و بویراحمد شش نیروگاه با ظرفیت 80 کیلووات که تا پایان شهریورماه جاری به شبکه های برق متصل می شود.

 

وی گفت: مددجویانی که می خواهند از این فرصت برای بهبود رفاه و معیشت و همچنین اشتغال و دریافت تسهیلات بهره ببرند به نهادهای حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی استان مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار