مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان گفت: خرید تضمینی گندم تا پایان شهریور امسال در استان ادامه خواهد داشت و هیچ مشکلی برای خرید و ذخیره‌سازی گندم وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۵۸۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷ 28 July 2022

محسن ضیایی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از خرداد آغاز شد ، افزود: ۵۶ مرکز برای خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان از جمله ۴۴ تعاونی روستایی، ۱۰ کارخانه آرد و ۲ سیلوی ملکی در استان سازماندهی شده است.

وی گفت: گندم خریداری‌شده از کشاورزان اصفهان در سالجاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، از نظر ارزش وزنی ۱۳۳ درصد افزایش داشته که نشان‌دهنده استقبال کشاورزان از خرید تضمینی گندم است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته تا این مدت ۱۵ هزار و ۴۰۰ تن خریداری شده بود افزود: از ابتدای خرید تضمینی این محصول تاکنون حدود ۳۷ هزار و ۵۰۰ تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به ارزش بیش از سه هزار و ۹۶۱ میلیارد ریال از کشاورزان استان اصفهان خریداری شده‌است.

وی با اشاره به شروع خرید تضمینی گندم از ابتدای خردادماه، ادامه داد: ۳۵ هزار و ۹۰۰ تن از گندم‌های خریداری شده تاکنون به سیلوهای دولتی  و کارخانه های آرد سازی حمل شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۹ هزار و ۳۱۷ محموله گندم از پنج هزار نفر کشاورز خریداری شده است، تصریح کرد: بیشترین خرید در شرق اصفهان از شهرهای جرقویه، هرند، زیار و ورزنه بوده و اوج آن در زمان حاضر شهرستان سمیرم است که پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده به غرب استان نیز برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار