نیرو‌های امدادی استان برای آخر هفته پر باران آماده باش هستند.
کد خبر: ۱۰۵۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱ 25 July 2022

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۰ دیشب شبکه اصفهان با اشاره به استقرار نیرو‌های امدادی با تجهیزات کنترل گر در استان برای پیشگیری از وقوع حادثه به دلیل بارندگی‌های شدید تابستانه، گفت: اصفهان در روز‌های پنجشنبه و جمعه بارندگی‌های تابستانه و سامانه بارشی مونسونی را در مناطق دهاقان، شهرضا، سمیرم، چادگان، جرقویه، جنوب استان اصفهان و مناطق مرکزی مانند لنجان، خمینی شهر، فلاورجان و تیران و کرون خواهد داشت.
منصور شیشه فروش افزود: این سامانه رگبار‌های شدیدی به دنبال خواهد داشت بنابراین رودخانه شور در دهاقان همچنی، رودخانه فصلی قهنویه در مبارکه که قسمت انتهایی آن به سرارود منتهی می‌شود، رودخانه‌های مناطق نصر آباد، محمدآباد و حسن آباد رامشه و اورگان در چادگان به وسیله سازمان آب منطقه‌ای استان اصفهان بررسی و ساماندهی شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان افزود: ۲۵۰ نفر از سازمان‌های هلال احمر، فوریت‌های پزشکی، پلیس راه، راهداری و آتش نشانی استان اصفهان در استان اصفهان با تجهیزات کنترل گر استقرار پیدا کرده‌اند.
وی گفت: خسارت‌هایی که بعد از این بارندگی‌ها ممکن است شکل بگیرد به این صورت است که بارندگی‌ها از بالا دست شکل می‌گیرد و اثرات آن در پایین دست مشخص می‌شوند.
شیشه فروش افزود: شهروندان از تردد در حاشیه‌های رودخانه‌ها اجتناب کنند، ۶۰ هزار عشایر در استان اصفهان وجود دارد به امور عشایری اعلام شده که چادر‌های شان در مناطق بستر رودخانه‌ها دامن و شیب‌های کوه‌ها نباشد به دامداری‌ها توصیه شده است که دام‌های خود را در ارتفاعات نبرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان افزود: همچنین توصیه می‌شود که در روز‌های پنجشنبه و جمعه شهروندان از سفر‌های غیر ضروری اجتناب کنند، در بستر رودخانه‌ها توقف نداشته باشند، اتومبیل‌های خود را در حاشیه رودخانه‌ها قرار ندهند و گروه‌های کوهنوردی و صخره نوردی در این روز‌ها در ارتفاعات کوه حضور پیدا نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار