اسپایکوژن، پاستاکووک، سینوفارم، برکت، نورا و فخرا از واکسن‌های موجود برای تزریق در موج هفتم کرونا است.
کد خبر: ۱۰۵۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲ 25 July 2022

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۰ میلیون واکسن آماده برای تزریق در کشور وجود داردگفت: واکسن آسترازنکا که یک واکسن وارداتی بود دیگر به کشور وارد نمی‌شود و از سبد واکسن خارج و هم اکنون واکسن‌های اسپایکوژن، پاستاکووک، سینوفارم، برکت، نورا و فخرا در دسترس است.
پژمان عقدک با بیان اینکه میزان واکسیناسیون کرونا در اردیبهشت امسال به ۴۰ هزار و در خرداد به ۲۰ هزار نفر رسید، افزود: از تیر امسال میزان مراجعه‌کنندگان دریافت واکسن افزایش و به ۸۰ هزار نفر رسید و نسبت به یک ماه گذشته آن چهار برابر شد.
وی همچنین درباره واکسیناسیون کرونا نیز ادامه داد: سال گذشته بالاترین میزان واکسیناسیون در استان، مربوط به ماه مهر با یک میلیون و ۹۳۰ هزار نفر مراجعه‌کننده بود که پس از آن روند کاهشی به خود گرفت و در فروردین امسال به ۸۰ هزار نفر در ماه رسید.
سخنگوی دانشگاه با اشاره به اینکه در زمان حاضر مشکلی در بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران کرونایی نداریم، گفت: هنوز مرکزی به عنوان بیمارستان جامع کرونا در استان در نظر گرفته نشده و این موضوع بستگی به روند بیماری دارد.
وی ادامه داد: تعداد بیمارانِ بدحالِ کرونایی و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بیمارستان‌های استان روند افزایشی داشته و به ۶۵ نفر رسیده است.
پژمان عقدک با بیان‌اینکه هم اکنون ۵۱۸ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: این آمار در اوائل تیر امسال حدود ۶۰ نفر بود، اما اکنون با شتاب گرفتن موج هفتم کرونا، چند برابر شده است.
سخنگوی دانشگاه با اعلام هشت فوتی قطعی کرونا در استان در هفته تاکید کرد: این تعداد نسبت به اوائل تیر که میزان مرگ و میر تقریبا صفر بود، تغییر زیادی کرده است.
وی همچنین با اشاره به آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید۱۹ در استان اصفهان افزود: این هفته سه شهرستان استان شامل سمیرم، شهرضا و نطنز در وضعیت بسیار پُرخطر و قرمز قرار گرفتند در حالی که هفته پیش ۲ شهرستان در این وضعیت قرار داشتند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: شهر‌های نارنجی و پُرخطر نیز نسبت به هفته قبل ۲ برابر شد و به هشت شهر رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار