دادستان شهرستان رباط‌کریم با اشاره به برخورد قضایی با ۷۰ نفر از کارکنان دولتی و نهادهای عمومی این شهرستان طی یک سال و نیم گذشته در قالب مبارزه با فساد اداری، گفت: با جدیت قاطعیت اعلام می‌کنم در بحث مبارزه با فساد، تشکیلات قضایی هیچگونه سدی را در جلوی راه خودش نمی‌بیند.
کد خبر: ۱۰۵۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱ 01 July 2022

به گزارش تابناک تهران، رحیم علیش‌پور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم که به مناسبت هفته قوه قضاییه در نماز جمعه شهر پرند شرکت کرده بود با ارایه آماری اظهار کرد: یکی از ابرچالش‌های جدی شهرستان رباط‌کریم در ابتدای مسوولیت خود را موجودی بالای پرونده‌ها، مخصوصا پرونده‌های مسن و سن‌دار اعلام کرد که باید برای این پرونده‌ها در اولویت قرار گرفته و تعیین تکلیف می‌شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته و فقط برای دادسرا ما بیش از ۵۰ هزار پرونده وارده داشتیم که تقریبا ۴۰ تا ۴۵ درصد این آمار نیز مربوط به شهر پرند بوده است و همین آمار را هم برای دادگاه درنظر بگیریم به علاوه ۵۰ هزار پرونده در دادگاه ما بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم ادامه داد: ۳۵ تا ۴۰ هزار هم پرونده وارد شده در شورای حل اختلاف داشته‌ایم که در مجموع ۱۴۰ هزار پرونده شده است.

وی تاکید کرد و گفت: به جرات می‌توانم بگویم حدود ۱۰ هزار دیگر پرونده قضایی هم داشته‌ایم که با مدیریت و هماهنگی نیروی انتظامی تشکیل پرونده قضایی ندادیم و به شکل اداری به آن‌ها رسیدگی کردیم.

علیش‌پور در ادامه گفت: با تلاش همکارانم توانستیم در سه ماهه منتهی به پایان سال گذشته همه ۱۵۰ هزار پرونده به اصطلاح مسن را در کمیته‌ای که به همین منظور تشکیل داده بودیم بررسی و دستورات لازم در مورد آن‌ها صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم در ادامه گفت: خوشبختانه امروز ما در مجموعه دادگستری چالشی به عنوان انباشت پرونده‌های قضایی در دادسرای شهرستان نداریم و امروز موجودی هر شعبه ما به کمتر از ۲۰۰ پرونده رسیده است این در حالی است که موجودی پرونده‌های هر شعبه در ابتدای مسوولیت اینجانب در دو سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ پرونده بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به مطالبه عمومی مردم از دستگاه قضا نسبت به مبارزه جدی با فساد گفت: در یک سال و نیم گذشته بیش از ۷۰ نفر از افرادی را که سابقه ارتباط استخدامی با دولت داشته‌اند و به عنوان به اصطلاح فساد اداری از آن یاد می‌شد، از روسای ادارات گرفته تا شورای شهر، شهرداری و سایر ادارات برخورد کرده و برای آن‌ها پرونده تشکیل داده‌ایم.

علیش‌پور ادامه داد: با جدیت، قاطعیت و صادقانه اعلام می‌کنم، در بحث مبارزه با فساد، تشکیلات قضایی هیچگونه سدی را در جلوی راه خودش نمی‌بیند، هیچ ابرقدرتی را و هیچ گردن‌کلفتی را، ابرقدرت‌تر و گردن‌کلفت‌تر از قانون نمی‌دانیم.

وی ادامه داد: عزم و تصمیم دستگاه قضا جدی است و با جدیت و قاطعیت با هر شخصی در هر رتبه و مقامی است مخصوصا آن افرادی که توهم صیانت قضایی برای خوشان قایل هستند و فکر می‌کنند که در کنار و حاشیه برخورد قضایی قرار دارند، اتفاقا با چنین افرادی به خاطر عزم و اراده جدی تشکیلات قضایی را اعلام کنیم و اجرای عدالت را داشته باشیم با جدیت و با قاطعیت و عزوم اراده استوار و باصلابت با این افراد برخورد خواهیم کرد.

وی در همین خصوص تاکید کرد و گفت: دستگاه قضا هیچ خط قرمز و هیچ سدی را که مانع راه باشد ندیده و نخواهد دید.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم در ادامه با توجه به رصد و اشراف اطلاعاتی، انتظامی و اطلاعاتی، همچنین سامانه سجام ( سامانه ارتباط جامع اطلاعات مردمی) که در اختیار مردم می‌باشد، تاکید کرد: در گوشه و کنار این شهرستان مسوولین و غیر مسوولین، حوزه خصوصی و یا عمومی، تخلف می‌کند و توهم این را دارد و فکر می‌کند که تا به امروز به سراغ او نرفته‌ایم، بداند که ما در حال تکمیل و تشکیل پرونده هستیم. شاید در اولویت امروز دستگاه قضا نباشد و شاید هم پرونده تکمیل نشده باشد ولی این را بدانند که یقینا در آینده‌ای نزدیک سراغ تک‌تک این افراد خواهیم رفت.

وی در خصوص وضعیت پرونده‌های وارده به دادسرای شهرستان رباط‌کریم گفت: وضعیت تشکیل پرونده‌های قضایی شهرستان ما نسبت به شهرستان‌های دیگر بهتر است که این نشان از ایمان و توجه به احکام اسلامی شما مردم بزرگوار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار