مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: با حمایت دولت سطوح درآمدی حقوق‌بگیران و بیمه‌شدگان این صندوق ۶۰ درصد افزایش یافت که اقدامی بی‌نظیر در دولت سیزدهم است
کد خبر: ۱۰۵۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲ 01 July 2022

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: با حمایت دولت سطوح درآمدی حقوق‌بگیران و بیمه‌شدگان این صندوق ۶۰ درصد افزایش یافت که اقدامی بی‌نظیر در دولت سیزدهم است.

به گزارش تابناک همدان از ملایر: "بیت‌الله برقراری" روز پنجشنبه در ستاد راهبردی صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر شهرستان ملایر اظهار داشت: سطح یک درآمدشان یک میلیون تومان و در آخرین سطح یعنی سطح هشتم ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان است.

وی بیان کرد: پس از گذشت ۱۶ سال از تاسیس این صندوق، تنها یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال دارد که طی سال‌های گذشته آهنگ جذب بیمه‌ای در این صندوق بسیار کند بوده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور مطرح کرد : امسال در قالب تعاونی ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند و ۳۰ هزار روحانی نیز از طریق این صندوق بیمه می‌شوند.

برقراری خبر داد: مشاغلی همچون خیاطان در قالب مشاغل فصلی زیر پوشش بیمه این صندوق قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد و گفت :اراده ما بر این شکل گرفته که سالانه بتوانیم یک میلیون نفر را از طریق صندوق بیمه اجتماعی بیمه کنیم.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ظرفیت بیمه کردن ۱۰ میلیون نفر را دارد، عنوان کرد : هفت میلیون نفر در حال حاضر در کشور عضو هیچ صندوق بیمه‌ای نیستند و تا قبل از رسیدن به سن ۵۰ سالگی باید از طریق این صندوق بیمه شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور حوزه تامین اجتماعی و اشتغال و رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را حوزه‌ای بسیار گسترده دانست و افزود: معیشت، بیمه، درمان و عدالت همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و دولت سیزدهم است و تمام تلاش ما حرکت در تحقق این اهداف است.

برقراری یادآور شد : عدم تبیین فعالیت‌ها و اهداف این صندوق از دولت قبل به ما به ارث رسید، از هر منظری باید برای برای تبیین این صندوق استفاده کنیم و مدیران و مسئولان باید شورای هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را جدی بگیرند.

وی با اشاره به تاسیس این صندوق در سال ۱۳۸۴ اضافه کرد : جمعیت هدف این صندوق یک سوم یعنی معادل حدود ۳۰ میلیون نفر است که با گذشت ۱۶ سال تنها یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیر پوشش این صندوق قرار گرفته‌اند که حدود سالانه یک درصد است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور تاکید کرد : با افزایش تعداد بیمه‌شدگان باید برای رفع فقر مطلق تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: در قالب اجلاس سراسری که اخیرا برگزار کردیم، تفاهم‌نامه‌های خوبی منعقد شد و تا بتوانیم جمعیت آرمانی و انقلابی و جامعه هدف را زیرپوشش قرار دهیم.

برقراری در ادامه گفت : در قالب طرح‌های جدید این صندوق، در صدد هستیم بازنشستگان صندوق را بیمه تکمیلی کنیم و به بازنشستگان مستمری و از کارافتادگی تعلق می‌گیرد.

وی بودجه صندوق بیمه اجتماعی را در سال گذشته یک‌هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: امسال رقم بودجه این صندوق افزایش ۴۰ درصدی داشت و به یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.


سهمیه استان همدان از صندوق بیمه روستایی و عشایری یک میلیون خانوار است،

مهدی سماوات مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان نیز اظهار کرد: سهمیه شهرستان ملایر در سال‌جاری چهار هزار و ۱۰۰ خانوار است که ۱۰ درصد از این سهمیه از ابتدای امسال تاکنون محقق شده است.

وی عنوان کرد : سهمیه استان همدان از صندوق بیمه روستایی و عشایری یک میلیون خانوار است، افراد فاقد بیمه زیرپوشش قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۱ هزار نفر در شهرستان ملایر زیر پوشش این صندوق هستند که از این تعداد چهار هزار و ۱۰۰ نفر مربوط به رانندگان، ۶۲۳ نفر زنان سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی، ۱۷ هزار و ۳۱۰ نفر از روستاییان، ۶۸۵ نفر از ساکنان شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، ۱۴۹ نفر از عشایر و یک‌هزار و ۳۴۶ نفر از کشاورزان این شهرستان زیرپوشش بیمع صندوق هستند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان تعداد کل مستمری بگیران ماهانه این شهرستان در صندوق را یک‌ازار و ۴۶ خانواده عنوان و افزود: از این تعداد ۷۴ خانواده مستمری سالمندی، ۱۱۲ خانواده مستمری از کار افتادگی، ۶۶۲ نفر مستمری بازماندگان و ۱۹۸ نفر مستمری پیش از موعد از صندوق دریافت می‌کنند.

سماواتی با اشاره به فعالیت هفت کارگزاری در شهرستان ملایر خبرداد و گفت: امسال سهمیه این صندوق به تفکیک بخش‌ها و روستاها مشخص و به بخشداران و دهیاران ابلاغ شده است.

وی خاطر نشان کرد:عملکرد بخش مرکزی از نظر جذب بیمه‌شدگان نسبت به سایر بخش‌های تابعه ملایر برتر است و این شهرستان پس از همدان رتبه دوم استان را در تعداد بیمه‌شدگان این صندوق دارد و در سه ماهه امسال ۳۸۰ نفر معادل ۱۰ درصد از سهمیه این شهرستان محقق شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار