حرمت شکنی و دعوت به آشوب یک طلبه در پایگاه انقلاب و عزاداری یزد:
کد خبر: ۱۰۵۳۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴ 30 June 2022

به گزارش تابناک یزد، چهارشنبه هشتم تیرماه، چهلمین سالگرد شهادت سومین شهید محراب، حضرت آیت الله صدوقی(ره) و یازدهمین سالگرد حاج شیخ محمدعلی صدوقی(ره)، امام جمعه فقید یزد توام با آیین گرامیداشت شهدای هفتم تیر با حضور مسئولین کشوری، لشکری، دولتی و قضایی، بیت مرحوم صدوقی و مردم استان در مسجد روضه محمدیه برگزار شد.
سخنرانی حجت السلام مسیح مهاجری، ملقب به شهید زنده هفتم تیر، یار امام(ره) و شهیدبهشتی و مدیرمسئول فعلی روزنامه جمهوری اسلامی در این مراسم با واکنش های اعتراضی یک طلبه یزدی و همراهانش که در رسانه ها عنوان شده وی فرزند علی‌محمد احسان زاده رئیس سابق حراست سازمان تامین اجتماعی‌ استان یزدست، مواجه و این آیین ارزشی به تشنج کشیده شد و در نهایت بدون مداخله نیروهای انتظامی و امنیتی، ناتمام ماند.
این طلبه یزدی که در قم تحصیل می کند، در بخشی از اعتراضات خود و در گفتگو با غلامعلی سفید، رئیس اسبق شورای شهر یزد، مسجد حظیره(روضه محمدیه) را مصداق مسجد ضرار خواند و با اشاره به حکم حضرت رسول(ص) و کلام الله مجید، عنوان داشت که (من مسلمانم، این مسجد، ضرار است _ مسجد ضرار به مسجدی می گویند که منافقین ساختند و مایه اختلاف است_ من باید این مسجد را خراب می کنم! آمدم که خراب کنم!)
به نظر می رسد این خراب کاری و برهم زدن نظم و تشویش اذهان عمومی، دعوت به آشوب و هتک حرمت و توهین به مقدسات، از قبل برنامه ریزی شده بود و اهداف خاصی را دنبال می کرد که بررسی این پرونده مداخله نهایت های امنیتی و دادگاه ویژه روحانیت را می طلبد.
در نهایت اخلال گر این مراسم و همراهانش بدون هیچ برخورد قانونی مسجد را ترک کردند.
شایان ذکر است بنای فعلی این مسجد که به همت شهید صدوقی(ره) مرمت و ساخت شده است، در شکل‌گیری و استمرار انقلاب، شبکه‌سازی و انسجام‌بخشی نیروها در آغازین روزهای نهضت اسلامی امری روشن و انکارناپذیر است؛ مسجد روضه محمدیه(حظیره) یزد، پایگاه مبارزان و سخنرانانی همچون حضرات آیات و حجج اسلام شهید صدوقی، شهید اندرزگو، فلسفی، وحید خراسانی، شجاعی و دیگر چهره های اعتقادی، سیاسی و ارزشی کشور بود. مسجد حظیره مرکز تصمیم سازی و تصمیم‌گیری و جریان سازی به شمار می‌رفت و افراد از نقاط مختلف استان یزد اطلاعات را در این مسجد کسب و بعد انتشار می‌دادند. از این مسجد، بسیاری از فعالیت‌های انقلابی مانند توزیع و انتشار اطلاعیه‌های امام و عکس‌های رهبر کبیر انقلاب به تمام استان و حتی خارج از استان برنامه‌ریزی و سازمان دهی می‌شد.
تولید رایگان ماسک و گان برای کادر درمان، تزریق واکسن کرونا، برگزاری رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و مذهبی به ویژه عزاداری شاخص هیئت های سنتی یزد تنها بخشی از فعالیت های این مکان مقدس در کنار سایر فعالیت های دینی و اعتقادی این مجموعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار