تابناک-رجبیان با بیان اینکه برنامه های دهه کرامت امسال با شعار هرچه دارم از تو دارم، آغاز می شود، گفت: حضور کاروان در مناطق اهل سنت و تشیع ایجاد وحدت و مودت کرده است.
کد خبر: ۱۰۴۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶ 29 May 2022

به گزارش تابناک هرمزگان مصطفی رجبیان، دبیر جشن های مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید استان هرمزگان در نشست خبری اظهار کرد: تاکنون جشن زیر سایه خورشید به مدت پانزده سال در سطح کشور برگزار شده است ، این جشن، ابتدا در ۵ استان آغاز شد و در حال حاضر تمام کشور در دهه کرامت ، میزبان این جشن خواهد بود.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه های دهه کرامت امسال با شعار هرچه دارم از تو دارم، آغاز می شود، ادامه داد: حضور کاروان در مناطق اهل سنت و تشیع ایجاد وحدت و مودت کرده است.

 

رجبیان گفت: جشن های زیر سایه خورشید در حوزه بین المللی نیز برگزار می شود و تا قبل از شیوع ویروس کرونا، کاروان خدام رضوی در ۲۰ کشور دنیا حضور یافتند و جشن های زیر سایه خورشید را در دهه کرامت برگزار کردند.

 

دبیر جشن‌های مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید استان هرمزگان با بیان اینکه استان، میزبان ۳ کاروان خدام امام رضا(ع) و پرچم متبرک و مبلغین در سال ۱۴۰۱ است ، توسعه صحن و سرای حرم رضوی، توسعه و ترویج سبک زندگی و سیره ثامن الحجج در کشور را از اهداف برنامه های زیرسایه خورشید عنوان کرد.

 

رجبیان از برگزاری جشن زیر سایه خورشید در تاریخ دهم تا بیست و یکم خردادماه در هرمزگان خبر داد و گفت: کاروان مرکز شهرستان‌های حاجی آباد ، قشم، بندرعباس و بوموسی؛ کاروان شرق شهرستان‌های جاسک، سیریک، میناب، رودان و بشاگرد؛ کاروان غرب نیز شهرستان‌های بستک، پارسیان ، کیش، بندرلنگه ، بندر خمیر، بندر مقام، بندر چارک، تنب بزرگ و تنب کوچک را پوشش خواهند داد.

 

وی در ادامه همچنین از اجرای قریب به ۲۰۰ رویداد در دهه کرامت در استان هرمزگان با حضور سه کاروان خدام رضوی خبر داد و دیدار با خانوده شهدا، عیادت از بیماران، حضور در مناطق کم برخوردار، دیدار با خانواده ایتام، محسنین و ایتام سادات، دیدار با نخبگان، حضور در کارخانجات، صنایع، ادارات، کشاورزان، صیادان، ندامتگاه‌ها، مراکز نظامی و… را از جمله برنامه های کاروان خدام حرم امام رضا علیه السلام برشمرد.

 

دبیر جشنواره مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید استان هرمزگان به میزبانی ۱۶ محله بندرعباس از کاروان زیر سایه خورشید اشاره و ابراز داشت: ۱۹ کانون تخصصی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، کتاب و کتابخوانی، خانواده، شهدا، مشاوره و…. تشکیل شده که خدمات متناسب با حوزه خود را به مخاطبین ارائه می کنند.

 

 

 

رجبیان در پایان بر حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی از برنامه‌های دهه کرامت تاکید و تصریح کرد: طرح محله‌های امام رضایی به مدت ۲سال به عنوان الگو مطرح شده که بخش عمده ای از برنامه‌ها حول محور همین محلات اجرا خواهد شد

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار