سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان بیشترین آمار غرق ‌شدگی این منطقه را مربوط به رودخانه‌ها دانست و گفت: سال جاری ۲ نفر در آب های زاینده رود جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۱۰۴۷۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳ 26 May 2022

فرهاد کاوه آهنگران افزود: بسیاری از رودخانه‌ها با وجود ظاهری آرام بسیار خطرناک و عمیق هستند به طوری که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه متوجه عمق زیاد آن و گرفتار گردآب می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم شهروندان بدون اطلاع از وضعیت رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام نکنند.

وی با بیان اینکه بیشترین موارد غرق‌ شدگی با گرم شدن هوا آغاز می‌شود اظهارداشت: با گرم شدن هوا به دلیل افزایش تمایل افراد به شنا در دریا و رودخانه همواره شمار تلفات غرق شدگی نسبت به دیگر فصل‌های سال بیشتر است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان گفت: در مجموع سال گذشته چهار نفر در رودخانه زاینده رود غرق شدند.

کاوه آهنگران با هشدار به شهروندان درخصوص افزایش میزان سفر به ویژه به مناطق شمالی کشور، تاکیدکرد: افراد باید تنها از طرح‌های سالم‌سازی و تحت مراقبت برای شنا کردن استفاده و به رعایت نکات ایمنی توجه کافی داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از شوک دمایی؛ بررسی دمای آب ضروری است افزود: براساس آمارها شمار زیادی از موارد غرق‌ شدگی در آب‌های کم عمق اتفاق می‌افتد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان با تاکید بر اطلاع از وضعیت عمق آب قبل از تصمیم به شیرجه زدن و حتی قبل از ورود به آب، گفت: شیرجه در آب‌های کم‌عمق خطر ضربه به سر و نیز شکستگی گردن را به دنبال دارد در حالی که  ورود به آب‌های عمیق برای مبتدیان، خطر غرق شدگی را افزایش می‌دهد.

 وی افزود: آشنایی با فنون اولیه شنا، آشنایی با محدودیت‌ها و رعایت آن‌ها از ابتدایی ترین الزامات قبل از شنا محسوب می شود.

کاوه آهنگران ادامه داد: افراد هرگز نباید پس از مصرف دارویی‌های خواب آور و یا در محیط هایی که نجات غریق وجود ندارد، شنا کنند و باید از شوخی های خطرناک هنگام شنا خودداری کنند.

وی عنوان کرد: شهروندان نباید توانایی خود در شنا کردن را بیش از حد در نظر  بگیرند زیرا آمارها نشان می‌دهد  یک سوم قربانیان غرق‌شدگی به طور کامل با فن شنا آشنا بوده‌اند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان افزود: شهروندان در صورت مواجهه با غریق، اگر با فن نجات غریق آشنا نیستند، فقط با استفاده از چوب، طناب، جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به وی کمک کنند

وی توصیه کرد: برای نجات یک غریق، اول امنیت خود را در نظر بگیرند و پس از رساندن غریق به ساحل به سرعت با اورژانس تماس بگیرند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار