استاندار هرمزگان در مراسم اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان: ایرانیان ، هرمزگان را به هنر و تئاترش می شناسند.
کد خبر: ۱۰۴۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰ 02 October 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان، جاسم جادری روح هنر و هنرمند را لطیف و ظریف دانست و گفت: این لطافت برگرفته از ذات هنر است که همه چیز را زیبا و از عمق وجود می نگرد.

وی به هنر تئاتر در هرمزگان اشاره کرد و افزود: بیش از نیم قرن از هنر تئاتر در هرمزگان می گذرد و همه مردم ایران هرمزگان را به هنر، تئاتر و موسیقی می شناسند و این جایگاه حاصل تلاش هنرمندان بیشمار و پیشکسوتان است.

استاندار هرمزگان اظهار داشت : هنرمند با زبان هنر با مردم صحبت می کند و از این طریق ملت و قوم خود را به قله های پیشرفت، عزت و سربلندی می رساند و این نگرش به خوبی در هرمزگان رخ داده و هنر هرمزگان سرآمد هنرها در کشور است.

جادری رشد و توسعه یک بعدی را جوابگو و کافی ندانست وافزود: هرمزگان همچنین به دروازه اقتصاد در کشور نیز مطرح می باشد و اگر می خواهیم جایگاه ویژه خود را حفظ کنیم باید به سایر حوزه های دیگر از جمله فرهنگ و هنر توجه ویژه شود و لازم است حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... متوازن و همزمان رشد کنند در غیر اینصورت همانند جسمی می شود که سری بزرگ و دستان و پاهای کوچک دارد.

وی به هنر مردمی اشاره کرد و گفت : هنر باید در خدمت و برای مردم باشد و اگر می خواهیم همیشه جامعه در کنار ما حرکت کند باید به نیاز های آن ها توجه و بر اساس آن آثار هنری به ویژه در حوزه نمایش خلق شود.

جادری بر سپردن کارهای فرهنگی و هنری به مردم تأکید کرد و افزود: صحیح نیست که همه کارها بر عهده دولت باشد و این خود یک آسیب جدی است و فرهنگ و هنر بهترین عرصه ای است که مردم می توانند به خوبی در آن ورود و به بهترین شکل مدیریت کنند.

وی در پایان ، از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به واسطه متحول ساختن حوزه فرهنگ و هنر تشکر کرد.

پس از سخنرانی، توسط استاندار از علی دمادم به عنوان برگزار کننده 16 دوره جشنواره تئاتر استانی ، بهروز اکرمی و احمد نفیسی به عنوان حامیان تئاتر ، خانم نفیسه نمایشی به عنوان چهره برتر حجاب جشنواره و داوران با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار