استاندار همدان:
استاندار همدان با اشاره به اینکه رویکرد مقام معظم رهبری، استقلال و خودکفایی تولید در سطح‌کلان و خُرد است، تصریح کرد:  بدون‌شک، تولید بر پایه دانش‌بنیان، با روش‌های سنتی، صرف هزینه‌های زیاد و هدر رفت منابع هم خوانی ندارد زیرا طبق منویات مقام معظم رهبری، اقتصاد دانش‌بنیان موجب کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷ 15 May 2022
به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، در دومین جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان در سال ۱۴۰۱، گفت: کلیه مجموعه‌هایی که در حوزه دانش‌بنیان فعال‌اند، عضو ستاد اقتصاد دانش‌بنیان هستند. 

وی افزود: پارک علم و فناوری، دانشگاه‌ها، مجموعه‌های نخبگانی و دستگاه‌های اجرایی، که با این حوزه مرتبط هستند در جلسه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان حضور دارند. 

قاسمی فرزاد با بیان اینکه طبق آنچه دسته‌بندی پارک علم و فناوری از فعالیت‌های واحد‌های تولیدی، ما دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌های نخبگانی و دانشگاهی را در قالب شش کمیته تعریف کردیم، اظهار داشت: شش کمیته اصلی ستاد اقتصاد دانش‌بنیان: ۱_ کشاورزی، فناوری زیستی و صنایع غذایی، ۲_ سلامت دارو و تجهیزات پزشکی، ۳_ صنعت و معدن، ۴_ فناوری اطلاعات و مهارت دانش‌بنیان، ۵_ صنایع فرهنگی گردشگری و علوم انسانی، ۶_ علمی و فناوری خدمات تجاری‌سازی و توانمندسازی هستند که در برگیرنده همه بخش‌های تولیدی‌اند؛ و در ستاد اقتصاد دانش‌بنیان ارائه کرد.

وی ادامه داد: کمیته‌های ۶ گانه پیشنهاد‌ات و برنامه‌های خود را ارائه می‌کنند تا اجرایی و عملیاتی شود، سپس به شرکت‌های دانش‌بنیان که در زمینه مورد نظر متخصص هستند، سفارش داده می‌شود. 

قاسمی فرزاد بیان کرد: محصول نهایی نیز به مجموعه‌هایی که نیازمند آن هستند، مانند بخش صنعت، کشاورزی، گردشگری، معدن و خدمات ارائه می‌شود و طی یک فرآیندی در این ستاد، علم و دانش به کار، فعالیت و تولید محصول تبدیل می‌شود. 

وی گفت: محصولات تولید شده با محوریت دانش‌بنیان، باید دارای کیفیت، قیمت مناسب، راندمان بالا، و قابلیت صادرات و رقابت‌پذیری با تولید‌کنندگان خارجی باشند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در این ستاد مقرر شد کمیته‌های ۶گانه، هفته‌ای یک جلسه برگزار و طرح‌ها، ایده‌ها و برنامه‌های دریافتی را مورد بررسی قرار داده و نهایتاً در جلسه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان مطرح، تا تصویب و اجرا شوند، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی ارتباط و تعامل بیشتری با شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشند.

وی اشاره کرد: پارک علم و فناوری استان، سامانه‌ای به نام "بانک ایده" طراحی کرده که طبق آن، افراد ایده خود را در سامانه، ثبت می‌کنند که طی فرآیند‌های مختلف مورد بررسی کارشناسان قرار خواهند گرفت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار