خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۶ با مشارکت شهرداری منطقه از روز ششم اردیبهشت ماه مصادف با بیست و چهارمین روز از ماه مبارک رمضان بمدت ۵ شب در ضلع جنوبی آبنمای پارک لاله با برپایی میزهای خدمت رضوی به هموطنان منطقه ی ۶ خدمت رسانی کردند.
کد خبر: ۱۰۴۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳ 05 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک، خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۶ ، همچون سفیران امام رئوف(ع) خالصانه کوشیدند تا دل‌های مشتاقان را با عطر رضوی با خدمت رسانی روانه مشهدالرضا(ع) کنند.

آنها هر روز برنامه خود را پس از افطار با نوای دلنشین صلوات خاصه شروع و فضا را آکنده از عطر رضوی کردند و دست به سینه رو به مشهد با عرض ارادت به امام رئوف(ع) دلها را راهی صحن ها و رواق های حریم رضوی کردند و سپس پذیرای شهروندان منطقه ۶ بودند.

میزهای خدمت برپا شده فعالیت های خود را بدینگونه به شهروندان ارائه دادند:

-میز خدمت سرگرمی های قرآنی :
این میز خدمت توسط خادمیاران کانون قرآن و عترت برگزار شد که پیک هایی با محتوای سوال و جواب و حل جدول یا چیستان حول محور شناخت امام زمان (عج) ، داستان های خیلی کوتاه در مورد آیات اخلاقی و سپس طرح سئوال از آیه مربوطه ، خمیر بازی و درست کردن تسبیح کوچک توسط بچه ها که به هر دانه تسبیح صلواتی برای سلامتی امام زمان(عج) می فرستادند ، طرح یک سری سوال که جواب سوال ها بصورت کلمه به کلمه روی کارتها نوشته شده و بصورت پازل توسط بچه ها کلمات درست در کنار هم قرار می گرفت و پاسخ مشخص می شد ، کشیدن نقاشی درباره امام رضا(ع) و اهداء جوایز به آنها از کارهای انجام شده توسط این کانون بود که مورد استقبال خانواده ها و کودکان قرار گرفت .

- میز خدمت هنری
این میز خدمت توسط کانون هنر و محصولات فرهنگی با انجام رنگ آمیزی قاب هایی که در طرح های مختلف توسط یاوران رضوی تهیه شده بود برگزار شد.
تهیه طرحی از گنبد امام رضا(ع) و درخواست از کودکان برای نوشتن آرزوهای خود بر روی بال کبوترها و نصب آن روی گنبد طراحی شده ، حال و هوای خاصی را برپا کرد.

- میز خدمت زندگی به سبک ایرانی-اسلامی :
این میز خدمت توسط خادمیاران کانون بانوان و خانواده برگزار شد ، با برپایی کارگاه های آموزشی مختلف با موضوعات خودآگاهی ، حل تعارض زوجین ، ازدواج و .... ، توزیع بروشور با موضوع خانواده ، مهارت های کلامی و ارتباطی با قرآن و هوش کلامی به همراه پرسشنامه و برگزاری مسابقه از بروشورهای توزیع شده و اهداء جوائز به برگزیدگان مسابقات همراه بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت .

- میز خدمت مشاوره ومددکاری :
این میز خدمت که توسط خادمیاران کانون مشاوره و مددکاری برگزار شد ، معرفی گروه تخصصی 《به من جواب بده》 در فضای مجازی را در برنامه‌ خود داشتند ، این گروه که با حضور چندین متخصصین در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد رشته روانشناسی در حوزه های مختلف از قبیل : بالینی ، کودک ، زوج ، توسعه فردی ، مهارتهای زندگی به خدمت رسانی مشغول هستند با هدف آشنایی افراد با مفاهیم و کاربردهای علم روانشناسی در زندگی روزمره و کمک به حل مشکلات و مسائل افراد در زمینه های مرتبط فعالیت می نماید.
هدف اصلی این گروه حل مشکلات افراد بصورت پرسش و پاسخ و بالا بردن سطح دانش روانشناسی در بین مردم به صورت جذاب و آموزش نحوه ی استفاده از مهارتهای کاربردی این رشته در مشکلات روزمره شان است ، که در این‌ میز خدمت سعی در ارتباط حضوری با شهروندان و دعوت از دوستان برای پیوستن به جمع بزرگ 《به‌من جواب بده》بود .
ارائه کتاب های مرتبط با روانشناسی با قیمت مناسب و تخفیف ۳۰ تا ۵۰ درصدی برای فروش نیز از دیگر خدمات انجام شده توسط این میز خدمت بود که بسیار مورد استقبال شهروندان قرار گرفت .

- میز خدمت سلامت :
این میز خدمت توسط خادمیاران کانون درمان و سلامت برگزار شد با حضور پزشک عمومی ، انجام مشاوره طب ایرانی و مشاوره ترک اعتیاد از جمله فعالیت های صورت گرفته بود، که ارائه مشاوره های مناسب و راهنمایی های انجام شده رضایت مراجعه کنندگان را درپی داشت .

- میز خدمت حقوقی :
این میز خدمت نیز توسط خادمیاران کانون حقوقی برگزار شد که هر شب دونفر از حقوقدانان در محل حضور داشتند و به شهروندان مشاوره می دادند.
موضوعات و دعاوی مختلف حقوقی و کیفری مطرح شده توسط شهروندان با راهنمایی موثر و مناسب حقوقدانان حاضر در این میز خدمت مورد استقبال شهروندان مراجعه کننده قرار گرفت .

میز خدمت پاسخگویی به شبهات دینی و مذهبی :
این میز خدمت توسط خادمیاران کانون تبلیغی و مداحی و با حضور حجه الاسلام آقایی برگزار و ایشان به سئوالات شهروندان پاسخ دادند .

این مراسم تا شب یازدهم اردیبهشت ماه مصادف با بیست و نهمین روز از ماه مبارک رمضان و هر روز تا ساعت ۲۳:۰۰ ادامه داشت و ارائه خدمت در همه ی سنین به بازدیدکنندگان منطقه صورت گرفت.

گفتنی است گزارش تصویری از فعالیت خادمیاران در این میزهای خدمت توسط صدا و سیما و برنامه درشهر تهیه و منعکس گردیده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار