لطف اللهیان در آئین بهره برداری از اولین "خانه شهروند" اردبیل مطرح کرد:
شهردار اردبیل، ابراز امیدواری کرد که آموزش های ارائه شده در خانه شهروند به عموم افراد تسری یافته و فرصتی برای افزودن بر میزان آگاهی و علم شهروندان عزیز در ارتباط با حق و حقوق متقابل شهر و شهروندان باشد.
کد خبر: ۱۰۴۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹ 01 October 2015

خانه شهروند گامی در جهت گسترش مشاركت ها/ اداره امور شهر بدون مشاركت شهروندان امكان پذیر نیست

در گرامیداشت روز میلاد امام علی النقی الهادی(ع) و با حضور شهردار اردبیل از اولین "خانه شهروند" این شهر در مجتمع مسکونی فرهنگیان شهرک کوثر بهره برداری شد.

به گزارش تابناک اردبیل، دکتر حمید لطف اللهیان در جریان برگزاری آئین جشنی به همین مناسبت در محوطه مجتمع مسکونی فرهنگیان شهرک کوثر، ضمن تبریک میلاد امام علی النقی الهادی(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، جانبازان و ایثارگران، تقارن این روز با هفته دفاع مقدس را به فال نیک گرفت و اظهار کرد: از خداوند متعال شاکریم از اینکه فرصت خدمتگزاری به مردم شریف اردبیل را در اختیار داریم.

شهردار اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: امروزه خدمات صرفاً شهری و عمرانی دیگر پاسخ گوی نیازهای ساکنین شهرها نبوده و شهرداری در واقع نهادی اجتماعی و فرهنگی تلقی می شود.

لطف اللهیان با یادآوری اصالت دیرینه و تاریخ و مدنیت پرافتخار شهر اردبیل، خاطرنشان کرد: این سبقه ارزشمند مسوولیت شهرداری را در ارائه خدمات بیشتر و بهتر به شهروندان فهیم شهر دوچندان می کند.

وی با تأکید بر این واقعیت که دیگر اداره امور شهرها بدون مشارکت خود شهروندان امکان پذیر نیست، تصریح کرد: امروز در سایه تلاش همکاران ما در سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اردبیل در این محل شاهد بهره برداری از طرحی کوچک اما با اهدافی بلند به نام "خانه شهروند" هستیم که فعالیت خود را با مشارکت مردم شروع کرده و با مشارکت خود مردم نیز ادامه خواهد داد.

شهردار اردبیل راه اندازی خانه شهروند را گامی در جهت گسترش مشارکت شهروندان در اداره امور شهر خواند و با بیان اینکه مشابه این اقدام در سایر شهرک های شهر نیز انجام خواهد گرفت، تأکید کرد: واگذاری امور مردم به خود مردم بهترین شیوه مدیریت شهر می باشد.

شهروندان سرمایه های اجتماعی شهر/

تجربه کیفیت مطلوب زندگی در شهرها یا گسترش آموزش های شهروندی

لطف اللهیان از شهروندان یک شهر به عنوان سرمایه های اجتماعی آن شهر یاد کرد و افزود: هر یک از ما شهروندان در هر ابعادی نیازمند آموزش هستیم چرا که یک فرد و شهروند آموزش دیده، زندگی با کیفیت مطلوب تری را در شهر تجربه خواهد کرد.

وی مشکلاتی نظیر ترافیک حاکم بر معابر شهر را در کوتاه مدت جز با همکاری و تعامل بیشتر شهروندان به خصوص رانندگان قابل حل ندانست و متذکر شد: ترافیک یکی از بخش های نظام حمل و نقل بوده، اما فرهنگ ترافیک بخش مهم این نظام می باشد و اگر فرهنگ ترافیک ارتقا نیابد و آموزش های لازم به رانندگان عزیز ما ارائه نشود، طبیعتا این مشکل مرتفع نخواهد شد.

شهردار اردبیل افزود: در بحث تولید زباله نیز نیازمند یک سری آموزش هایی هستیم و از آنجایی که هزینه مورد نیاز برای جمع آوری و دفن زباله ها از محل منابع دریافتی از خود شهروندان تأمین می شود، لذا طبیعی است اگر خود شهروندان عزیز در نحوه و میزان تولید و تفکیک زباله مشارکت نداشته باشند، در امر انتظام بخشی به این بخش با مشکلاتی مواجه خواهیم بود.

این مسوول ابراز امیدواری کرد که آموزش های ارائه شده در خانه شهروند به عموم افراد تسری یافته و فرصتی برای افزودن بر میزان آگاهی و علم شهروندان عزیز در ارتباط با حق و حقوق متقابل شهر و شهروندان باشد.


اهداف خانه شهروند از زبان مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری:

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل نیز در جریان برگزاری این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: اولین خانه شهروند در شهر اردبیل در جهت اهداف شهردار محترم که همواره بر ضرورت توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر تأکید دارند، در شهرک کوثر اجرایی شده و امروز به مناسبت میلاد امام علی النقی الهادی(ع) شاهد بهره برداری از این خانه هستیم.

بابک پورپناهی تصریح کرد: در ادامه این اقدام برنامه ریزی هایی در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل صورت گرفته است تا امسال و سال های آینده در نقاط مستعد شهر از جمله در پارک های محلات و سایر مجتمع های مسکونی بزرگ شهر نیز نسبت به تأسیس و راه اندازی "خانه شهروند" اقدام کنیم.

وی مواردی همچون آموزش مهارت های زندگی، آموزش کاریابی و کارآفرینی، آموزش کنترل خشم و اضطراب و استرس، آموزش خودآگاهی و تربیت کودکان، آموزش فرهنگ آپارتمان نشینی و برقراری ارتباط با دیگران، اجرای جشن های متنوع به مناسبت اعیاد ملی و مذهبی، اجرای اردوهای یک روزه و مسابقات ورزشی، اجرای بازی های بومی و محلی و برگزاری کلاس های آموزشی ویژه سالمندان و ... را از جمله اهداف تشکیل خانه شهروند عنوان کرد.

پورپناهی در تشریح چگونگی عملکرد "خانه شهروند"، اظهار کرد: این خانه ها در واقع زیرمجموعه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل بوده و مقیاس کوچک تر کلیه برنامه های فرهنگی و ورزشی که در سطح سازمان انجام می گیرد در این خانه قابل اجراست.

خانه شهروند گامی در جهت گسترش مشاركت ها/ اداره امور شهر بدون مشاركت شهروندان امكان پذیر نیست

خانه شهروند گامی در جهت گسترش مشاركت ها/ اداره امور شهر بدون مشاركت شهروندان امكان پذیر نیست

خانه شهروند گامی در جهت گسترش مشاركت ها/ اداره امور شهر بدون مشاركت شهروندان امكان پذیر نیست

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار