رییس مرکز ملی فرش ایران از راه اندازی دبیرخانه بین المللی جشنواره فرش فاخر در استان اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۷۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱ 05 April 2022

فرحناز رافع افزود: با توجه به ظرفیت استان اصفهان و همچنین مشارکت اتاق بازرگانی اصفهان در قالب مسوولیت پذیری اجتماعی و در راستای آیین نامه ماده ۱۵ قانون حمایت از هنرمندان و استادکاران و بند یک و دو و سه این آیین نامه باید جشنواره فرش فاخر را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: اعضای ستاد اجرایی و  شورای سیاستگذاری این جشنواره مشخص شده  است و منابع مالی و مقدار مشارکت هر ۲ سازمان مشخص شد و امیدواریم با مشارکت اتاق بازرگانی و همچنین سازمان صمت اصفهان و انجمن صادرکنندگان و اتحادیه تولیدکنندگان و اتحادیه تعاونی روستایی و دانشکده هنر و همچنین استانداری و سایر دست اندرکاران بتوانیم این جشنواره را به بهترین شکل برگزار کنیم و فرش دستباف ایران را به جهان معرفی کنیم.

رییس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه زمان برگزاری این جشنوره هنمز مشخص نشده است ، اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره فرش فاخر، معرفی برند های قابل معرفی است که از شاخص‌های یک فرش اصیل و هنری برخوردارند و ایجاد برند برای فرش ها و تولیدکنندگان ناشناخته است تا در بازار سازی و ایجاد و ظرفیت توسعه بازار در کشور قدم‌های مثبتی را برداریم.

وی اضافه کرد: حمایت از تولیدکنندگان سراسر کشور که کارهای باکیفیتی را در زمینه فرش دستباف ارائه می‌کنند و حمایت از دانش آموخته‌های این رشته و صنایع وابسته از جمله طراحان و مرمت کاران از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

رافع خاطرنشان کرد: امسال با عنوان سال 'تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین' نامگذاری شده است در حوزه تولید با فرش‌های فاخر در تلاشیم که تولید این گونه فرش‌ها را بیشتر کنیم و از طرفی ایجاد اشتغال در اقصی نقاط کشور داشته باشیم و اشتغال پایدار در روستاها ایجاد کنیم و از مهاجرت روستاییان جلوگیری شود.

وی بیان کرد: تمرکز ویژه ای بر ارائه آموزش فرش دستباف و ترویج این هنر صنعت و در آخر زنجیره فرش و صادرات و فروش و تجارت آن داریم و از توان و ایده جوان‌ها در زمینه کسب و کار الکترونیکی (دیجیتال مارکتینگ) و بازارسازی‌های جهانی استفاده خواهیم کرد تا با خلاقیت و نوآوری در حوزه‌های مختلف در زنجیره ارزش فرش در جشنواره فرش فاخر بهره ببریم و به برند سازی بیشتر فرش و توجه تولیدکنندگان به بازارهای جهانی و نیازسنجی از بازارهای جهانی را داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار