جواد عاشوری با بیان اینکه در شهرستان همدان کمبود مرغ وجود ندارد، خاطر نشان کرد: در استان همدان مازاد مرغ وجود دارد و حتی توانایی توزیع به استان‌های دیگر هم را داریم.
کد خبر: ۱۰۳۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸ 26 March 2022
جواد عاشوری با بیان اینکه در شهرستان همدان کمبود مرغ وجود ندارد، خاطر نشان کرد: در استان همدان مازاد مرغ وجود دارد و حتی توانایی توزیع به استان‌های دیگر هم را داریم.

جواد عاشوری با بیان اینکه در شهرستان همدان کمبود مرغ وجود ندارد، خاطر نشان کرد:در استان همدان مازاد مرغ وجود دارد و حتی توانایی توزیع به استان‌های دیگر هم را داریم.

رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ استان همدان بالغ بر۱۵نفر توزیع کننده مرغ که دارای پروانه کسب هستند در استان همدان وجود دارد، عنوان کرد:روزانه ۱۸۰تا ۲۰۰تن مرغ وارد استان همدان و توزیع می‌شود.

وی افزود: بالغ بر ۳۸۰نفر در این صنف فعال هستند.

این فعال بازار با بیان اینکه در حال حاضر مرغ گرم با قیمت مصوب ۲۸وهشتصد توزیع می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر مرغ گرم به قیمت مصوب ۳۱هزار تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان با تاکید بر اینکه قیمت مصوب به صورت کشوری است و در همه مناطق یکسان است گفت: نوع برچسب و برند مرغ هیچ تاثیری در افزایش نرخ آن ندارد و اگر واحدی به بهانه عناوینی مانند مرغ شمال و مهاباد اقدام به گرانفروشی کند تخلف کرده است.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان از آرامش در بازار تخم‌مرغ خبر داد و گفت: روزانه بالغ بر ۶۰تن تخم مرغ در استان همدان توزیع می‌شود.

عاشوری با بیان اینکه وضعیت جوجه‌ریزی در استان خوب است و کمبودی وجود ندارد تصریح کرد: در بازار میزان تقاضای خرید نسبت به عرضه کاهش یافته است.

وی در ادامه از توزیع روزانه ۱۰تا ۱۲ تن ماهی در شهرستان همدان خبر داد و افزود: در استان همدان معمولا در نیمه دوم سال مصرف ماهی به نسبت بیشتر است، اما با وجود آن هنوز تا جایی که باید، مصرف ماهی در خانواده‌های همدانی جا نیفتاده و باید فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد ضمن اینکه قیمت بالای ماهی را شاید بتوان یکی از جمله دلایل مهم مصرف کم ماهی در سبد غذایی خانواده‌های همدانی دانست.

وی با اشاره به ۲۰ واحد ماهی فروشی دارای پروانه کسب در سطح شهرستان همدان تصریح کرد: خوشبختانه شهرستان همدان در رابطه با مرغ، ماهی و تخم و مرغ عرضه خوبی دارد و هیچ‌گونه مشکل و کمبودی نداریم.

افزود: قیمت مصوب تخم مرغ هم هر کیلو ۲۱هزار و ۵۰۰ تومان و هر شانه۴۳هزار تومان بوده که این قیمت‌ها کاملا رعایت می‌شود و در مواردی که تخم مرغ تا حدودی ریز باشد به قیمت شانه‌ای ۴۰هزار تومان قابل عرضه به مصرف کننده است.

عاشوری با بیان اینکه تقاضای خرید مرغ و ماهی در بازار کم است، اما در عرضه و فروش مشکلی نداریم، یاد آورشد: پیش‌بینی بر این است که فعلا هیچ گونه تغییر قیمت، افزایش و کاهش قیمت در مرغ و ماهی و تخم مرغ نداشته باشیم.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار