مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: طرح بذرپاشی گیاهان دارویی در ۲ هزار و ۸۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی و رویشگاه‌های این استان از نیمه دوم امسال تاکنون انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۲۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶ 15 February 2022

محمد علی کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه با اعتبار ۶۹۷ میلیون تومان به اجرا درآمد و شامل بذر پاشی انواع گیاهان دارویی مانند باریجه، کُپه کاری با بذر کلوس کوهی(کرفس)، کپه کاری با بذر باریجه و کپه کاری با بذر آنغوزه شیرین بوده است.

وی هدف از اجرای این طرح را توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی و اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: افزون بر ۱۶۰ نفر در قالب این پروژه‌ها به کار مشغول شدند و شغل حدود ۱۸۰ نفر نیز تثبیت شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان با بیان اینکه خور و بیابانک، کاشان، شهرضا، سمیرم و فریدونشهر برای اجرای طرح مورد اشاره انتخاب شدند، تصریح کرد: تناسب گیاهان دارویی با آب و هوای منطقه و همچنین مطالبه خود بهره برداران از مقوله‌های اصلی برای انتخاب محل اجرای پروژه است.

کاظمی با اشاره به اینکه توجه به صنعت گیاهان دارویی درآمدزایی و صادرات آن ارزآوری به همراه دارد، اظهار داشت: گستردگی عرصه‌های طبیعی استان و اقلیم مختلف ظرفیت مناسبی برای توسعه این صنعت محسوب می‌شود که البته تحقق آن نیازمند اعتبارات لازم و کافی است.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر چنین طرح هایی حفاظت از منابع طبیعی و بهره برداری اصولی از آن را در پی خواهد داشت. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار