مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشک چهار شهرستان این استان رنگ زرد کرونایی به خود گرفتند و چهار شهرستان دیگر نیز همچنان در وضعیت آبی قرار دارند.
کد خبر: ۱۰۲۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹ 30 January 2022

دکتر مصطفی محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس این اعلام رنگ بندی جدید، شهرستان‌های زنجان، خدابنده، ماهنشان و ایجرود رنگ زرد و ابهر، خرمدره، سلطانیه و طارم آبی هستند.

وی تاکید کرد: هم استانی ها باید توجه داشته باشند که رنگ‌بندی کرونایی استان ها متغیر بوده، هرگونه عادی انگاری و بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند وضعیت متفاوتی را رقم بزند.

این مسوول ادامه داد: در زمان حاضر ۸۰ بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ در بیمارستان‌های زنجان بستری هستند که روز گذشته مورد فوتی ثبت نشد و در مجموع شمار فوتی ها به رقم یکهزار و ۸۳۳ نفر رسید.

وی اضافه کرد: باتوجه به شیوع سویه جدید" اُمیکرون" شهروندان زنجانی باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را تا کنترل بیماری مورد توجه قرار دهند چراکه آمارها نشان می دهد تعداد مبتلایان سرپایی به این بیماری در حال افزایش است.

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری" تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" رقم ۱۵۰ هزارو ۵۴۹ نفر ثبت شده است.

به گفته وی، طبق گزارش های اعلام شده از اسفند سال‌ گذشته تاکنون موارد مثبت بستری نیز بر اساس یافته های آزمایشگاهی به تعداد ۱۳ هزارو ۴۵۴ نفر در استان زنجان ثابت شده است که ۱۱ هزارو ۵۹۵ نفر از آنان بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار