رسول مرادی کارشناس و فعال رسانه گفت: یکی از رویدادهای ناخوشایند و پر زیان که بویژه در این سالهای اخیر در استان کرمانشاه به وضوح مشاهده می شود ورود افرادی سودجو و غیر مرتبط به بخش رسانه هاست.
کد خبر: ۱۰۲۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴ 27 January 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه رسول مرادی کارشناس و فعال رسانه ای اظهار کرد: این افراد که نه تخصص و سابقه فعالیت حرفه ای در رسانه را  دارند و نه اخلاق حرفه ای رسانه ای را رعایت می کنند خود را بعنوان فعال رسانه جا زده و از این راه، منافع زیاد و درآمد قابل توجهی را به دست آورده اند آنهم به قیمت بی حرمتی به اهالی رسانه و افکار عمومی.

وی افزود: این اتفاق، در حالی روی می دهد که رسانه های رسمی و مجاز و فعالان رسانه ها با مشکلات فراوانی مانند درآمد و امنیت شغلی بسیار پایین، نداشتن بیمه مناسب، مشکل معیشتی و ... روبرو هستند و بخش قابل توجهی از نشریات در استان توان مالی برای انتشار به موقع نشریه خود را ندارند و برخی از آنها نیز در این عصری که ملقب به عصر رسانه هاست تعطیل شده و یا در آستانه تعطیل شدن هستند.

این کارشناس رسانه ادامه داد: اما شبکه های اجتماعی به بستری مناسب برای فعالیت این دلالان رسانه ای تبدیل شده و آنان در میان نبود قوانین و نظارت لازم، با ایجاد گروه یا کانالهای به اصطلاح خبری بصورت مستمر فعالیت دارند.

مرادی تصریح کرد: از سوی دیگر برخی از مدیران بویژه در دوره استاندار سابق کرمانشاه، از این افراد حمایت های مادی و معنوی بسیاری را بعمل آورده و زمینه پررنگ تر شدن فعالیت آنان که از هیچ اقدامی مانند تخریب، تهدید، غلو، اسطوره سازی و مانند اینها فروگذار نبوده و نیستند را فراهم کرده اند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: گذشته از دلایل حمایت بعضی از مدیران از این دلالان رسانه ای نما، مثل داشتن نقطه ضعف یا تلاش برای پوشش گذاشتن روی ضعف مدیریت خود و درنتیجه حفظ میز ریاست، باید گفت برخی از این دکان داران رسانه ای، ماهانه از برخی ارگانها و اداره ها که تعدادشان قابل توجه است بطور همزمان از هرکدام از آنها پاداش های چند میلیونی و امتیازهای گوناگون دریافت می کردند و حتی برخی از آنها در تصمیم گیری های مدیریتی بعضی مدیران، هم دخالت می کردند.

کارشناس رسانه یادآور شد: اگر آن هزینه های گزاف بجای دلالان رسانه، صرف فعالان واقعی رسانه می شد بی شک رسانه های رسمی و مجاز با این همه مشکل روبرو نبودند.

وی گفت: این دلالان رسانه ای نما، با تغییر دولت؛ نقاب خود را تغییر داده و بشدت تلاش می کنند تا با شگردهای مختلف در مدیران جدید هم نفوذ کرده و به همان فعالیت های مخرب و سودجویانه خود ادامه دهند.

مرادی تاکید کرد: از این رو ضروری به نظر می رسد که استاندار کرمانشاه و مدیران وی، بطور کامل در این زمینه مراقب بوده و با قطع کردن دست آنان، زمینه و فضای لازم را برای حمایت از رسانه های واقعی و کارکنان پرتلاش و مغفول آنها و اطلاع رسانی حرفه ای فراهم کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار