مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در ستاد مردمی مکتب سلیمانی با فعال‌سازی حلقه‌های میانی، بنا داریم طبق فرمایش مقام معظم رهبری به جریانات مردمی قوت ببخشیم تا مراسمات دههٔ 9 الی 19 دی ماه، توسط گروه‌های مردمی انجام شود.
کد خبر: ۱۰۱۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰ 26 December 2021

حجت‌الاسلام محمدجواد زهرایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در نشستی که بعدازظهر امروز با موضوع ستاد مردمی مکتب سلیمانی در محل سازمان تبلیغات استان برگزار شد، اظهار کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، مهم‌ترین محور برنامه‌های ما در این دهه، یعنی ۹ الی ۱۹ دی ماه، مسئلهٔ مردمی‌سازی مناسبت‌ها است، که مقام معظم رهبری اخیراً توصیه‌های بسیار جدی در این راستا داشتند.

این مسؤول افزود: 9 دی روز بصیرت، 12 دی سالگرد علامه مصباح یزدی، 13 دی سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی، 16 دی شهادت حضرت‌زهرا(س) و 19 دی نیز سالروز قیام مردم قم است.

وی ادامه داد: مراسم‌های این دهه به ۲ شکل قابلیت اجرا دارند، بخش حاکمیتی و بخش جریان مردمی؛ اگر به مسئلهٔ فعالیت‌های مردمی تـوجه نکنیم دچار خطای جدی و راهبردی خواهیم شد.

زهرایی عنوان کرد: به توصیهٔ مقام معظم رهبری، موضوع بزرگداشت حاج قاسم باید مردمی پیش برود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در ستاد مردمی مکتب سلیمانی بنا داریم با فعال‌سازی حلقه‌های میانی به جریانات مردمی قوت ببخشیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش کرده‌ایم در این دهه هم مسئلهٔ شهادت حضرت‌زهرا(س) پررنگ باشد که حاکم بر همهٔ مناسبت‌های این ایام است و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی نیز در کنار آن پررنگ باشد.

زهرایی تصریح کرد: شعار این دهه، «ذکر یا فاطمه سربند سلیمانی‌هاست» است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: بنا داریم در این دهه گفتمان ویژه‌ای تحت‌عنوان نقش محوری مادر و مسئلهٔ جمعیت داشته باشیم.

وی یادآور شد: در راستای مردمی‌سازی برنامه‌های این دهه، همکاران ما بیش از 100 جلسه با گروه‌های مردمی مستقل داشته‌اند و نتیجهٔ جلسات این بوده که خلاقیت‌ها، ابتکارات و پیشنهادات گروه‌های مردمی برای این دهه توسط خود آن‌ها اجرایی شود.

در ادامهٔ این جلسه نیز سید امید برزگری، دبیر ستاد مردمی مکتب سلیمانی عنوان کرد: در این ستاد 11 مجموعهٔ مردمی برای فعالیت ورود کرده‌اند.

وی بیان کرد: در حوزهٔ اجرا نیز تاکنون 30 عنوان برنامهٔ میدانی مردمی قطعی شده و البته تعداد این برنامه‌ها به بیش از 50 عنوان برنامه افزایش خواهد یافت.

برزگری خاطرنشان کرد: از جملهٔ این برنامه‌ها می‌توان به اعزام کاروان راویان به کرمان اشاره کرد که استان قزوین جزو استان‌های برتر در این زمینه است.

وی ادامه داد: از جمله دیگر برنامه‌های این دهه می‌توان به اهتزاز پرچم، پویش جمعی سرود، هر هیئت یک حسینیهٔ کودک(نسل سلیمانی)، احیای روضه‌های خانگی، کارگاه اعزام مشاور خانواده(هر هیئت یک مشاور خانواده)، پیاده‌روی در روز شهادت حاج قاسم سلیمانی، تولید نماهنگ و مستند کوتاه، تولید پادکست، اکران فیلم و مستند با موضوع حاج قاسم سلیمانی با محوریت مساجد و محلات، طراحی و چاپ پوستر جهت برگزاری نمایشگاه در هیئات و مساجد و ایستگاه‌های صلواتی و نیز برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع جایگاه مادری اشاره کرد.

دبیر ستاد مردمی مکتب سلیمانی در پایان عنوان کرد: در تاریخ و ساعت شهادت حاج قاسم سلیمانی نیز در تپهٔ نورالشهدا برنامه‌ای توسط گروه‌های مردمی اجرا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار