مدیرکل شیلات استان کرمانشاه:
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: در استان مرکز تکثیر بچه ماهی نداریم.
کد خبر: ۱۰۱۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰ 13 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، سید فرزاد افضلی با بیان اینکه استان کرمانشاه مرکز تکثیر بچه ماهی ندارد، گفت: این موضوع می‌تواند نقش مهمی در افزایش هزینه‌های نهایی تولید آبزیان دراستان داشته باشد.

وی اضافه کرد: عدم برخورداری استان از مرکز تکثیر بچه ماهی سبب شده تا علاوه بر اینکه هزینه‌های حمل و نقل به هزینه‌های پرورش دهندگان اضافه شود، دست دلالان و واسطه‌ها هم برای بالا بردن هزینه‌ها باز شود که این موضوع می‌تواند افزایش قیمت نهایی تولید آبزیان در استان را در پی داشته باشد.

وی ایجاد مرکز تکثیر بچه ماهی برای ماهیان گرمابی و سردابی را جزو نیاز‌های اساسی استان برشمرد و گفت: در صورت راه اندازی این مراکز قیمت تمام شده محصولات شیلاتی در استان کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به برخورداری استان از ۵۰ مرکز حدواسط پرورش آبزیان، گفت: این مراکز توان تبدیل تخم چشم زده ماهی به بچه ماهی را ندارند و فقط می‌توانند مثلا وزن بچه ماهی را از دو گرم به ۱۰ گرم برسانند و شرایط را برای پرورش مساعد کنند.

افضلی در ادامه اشاره‌ای هم به در دست راه اندازی بودن مرکز تکثیر بچه ماهی سردابی در شهرستان پاوه داشت و گفت: با راه اندازی این مرکز نیاز استان به واردات بچه ماهی از دیگر استان‌ها کم شود.

افضلی با بیان اینکه سرمایه گذار مرکز تکثیر آبزیان در شهرستان پاوه پای کار است، گفت: برخی از استعلامات طرح هم گرفته شده و پروژه در کمیته برنامه ریزی شهرستان مورد بررسی قرار گرفته و قرار شده اقداماتی مثل تخصیص آب از سوی شرکت آب منطقه‌ای و مجوز‌های مرتبط با محیط زیست در جهت رفع موانع برای اجرای پروژه انجام شود.

وی اشاره‌ای هم به برنامه ریزی برای ایجاد یک مرکز تکثیر بچه ماهی گرمابی در استان از سال ۱۳۹۶ داشت و گفت: قرار شده این مرکز در مجتمع شهدای شهرستان قصرشیرین راه اندازی شود که تاکنون کار احداث این مرکز عملیاتی نشده است.

وی با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌های ایجاد مرکز تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان قصرشیرین، گفت: حتی صندوق کارآفرینی امید هم برای تخصیص تسهیلات به متقاضیان پای کار است، اما به دلیل افزایش ناگهانی قیمت‌ها سرمایه گذار حاضر به سرمایه گذاری در پروژه نشده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار