حرکتی که برد ماریتیمو را قطعی کرد
علی علیپور شب گذشته با اینکه دقایق کمی برای حضور در میدان به دست آورد، اما عملکرد تأثیرگذاری داشت.
کد خبر: ۱۰۱۲۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸ 29 November 2021

به گزارش تابناک سمنان علی علیپور تنها 5 دقیقه برای تأثیرگذاری در بازی شب گذشته ماریتیمو مقابل پاسوس ده فریرا زمان لازم داشت. وقتی که واسکو سیابرا سرمربی ماریتیمو به مهاجم ایرانی تیمش گفت که برای حضور در زمین گرم کند، شاید فکرش را نمی کرد که ذخیره طلایی او، پیروزی ارزشمند خانگی را تضمین کند.

 

علیپور در دقیقه 73 به جای ژوئل تاگویو زننده تک گل ماریتیمو وارد زمین شد. او دقیقا در میانه میدان یک پرتاب اوت را از هم تیمی اش گرفت و به سمت دروازه حریف پیش رفت. ماراکاس مدافع 27 ساله و برزیلی پاسو ده فریرا که در همان نقطه از زمین بر سر تصاحب توپ با علیپور وارد چالش شده بود، به دنبال مهاجم ایرانی می دوید ولی قادر به مهار او و تصاحب توپ نبود.

 

ماراکاس که مشخص بود از سرعت بالای علیپورو حرکت اسلالوم و مارپپچی او عصبی شده، تعمدا به پای مهاجم ایرانی ضربه زد و او را پشت محوطه جریمه سرنگون کرد. خطایی که با واکنش علیپور نیز مواجه شد و داور مسابقه دو بازیکن را از هم جدا کرد. خطایی که مهاجم ایرانی گرفت، توسط استفانو بلترامه به زیبایی هر چه تمام تر به تور دروازه پاسوس ده فریرا دوخته شد تا برتری ماریتیمو آن هم در شرایطی که حریف مشغول فشار برای گل تساوی بود قطعی شود.

 
 

 

 

علیپور در این مسابقه به سوهان روح مدافعین پاسوس ده فریرا تبدیل شد چرا که با قدرت کنترل توپ بالا در زمین حریف، آنها را مجبور به خطا می کرد. در لحظاتی که ماریتیمو زیر فشار حریف قرار داشت، علیپور در دقایق 89 و 92 با کنترل توپ در زمین حریف، بازیکنان میهمان را مجبور به انجام خطا می کرد و 2 ضربه ایستگاهی مناسب نیز برای تیمش کسب کرد. این بازی در نهایت با برتری 2 بر صفر ماریتیمو به پایان رسید و علیپور نیز با توجه به دقایق اندک حضور در زمین، نمره خوب 6.7 را کسب کرد.

 

مهاجم ایرانی ماریتیمو، صبح امروز به صورت آفلاین مهمان برنامه سلام صبح بخیر بود. در ویدیویی که از این بازیکن منتشر شد، او به سوالاتی که برایش ارسال شده بود، پاسخ داد. علیپور در بخش ابتدایی صحبت هایش درخصوص شرایط تیم ملی گفت: به نظرم تیم ملی پس از دوره تراژیک و ناامید کننده مارک ویلموتس با هدایت آقای دراگان اسکوچیچ تولدی دوباره داشته و ۱۲ برد از ۱۳ بازی جای هیچ حرف و حدیثی را نمی‌گذارد. آقای اسکوچیچ، آقا کریم، آقا وحید، کادرفنی و همه ملی‌پوشان نشان دادند که قابل تحسین هستند. در سینما یک مثالی وجود دارد که می‌گویند هنرپیشه کوچک و بزرگ وجود دارد ولی نقش کوچک و بزرگ وجود ندارد؛ حالا می‌خواهم بگویم در فوتبال هم نتایج کوچک و بزرگ وجود دارد نه مربی بزرگ و کوچک و به نظرم مربیان بزرگ با نتایج، بزرگی خودشان را نشان می‌دهند و دراگان اسکوچیچ هم با نتایج خوب خودش خیلی چیزها را به همه ثابت کرده.

 

او ادامه داد: من الان عضو تیم ملی نیستم که بخواهم بی دلیل تعریف کنم اما دوستان خیلی خوبی دارم که همه از دانش فنی، اخلاق و تلاش سرمربی تیم تعریف و تمجید می‌کنند به همین خاطر می‌گویم باید از این مربی و گروه موفقش حمایت کنیم و با یک سری شایعات نباید مربیان تیم را دلسرد کنیم. باید اجازه دهیم تیم با همین فرمان به کار خودش ادامه دهند.

 

علیپور درخصوص شرایط خودش در ماریتیمو نیز گفت: در مورد خودم باید بگویم امسال توانسته‌ام تا اینجا در لیگ پرتغال چهار گل بزنم و یک پاس گل دهم که یکی از گل‌هایم در جام حذفی بوده و نسبت به پارسال شرایط به مراتب بهتری دارم. پارسال دیر به تیم اضافه شدم اما امسال از اول فصل بدن‌سازی کنار تیم بودم. ماریتیمو تغییرات مثبتی داشته و سرمربی تیم عوض شده و یک سرمربی با دیسیپلین کنار ما است که در عین توجه به نظم انضباط بسیار مهربان است و رابطه خیلی خوبی با همه ما دارد.

 

این بازیکن همچنین از انگیزه هایش برای حضور در جام جهانی گفت: امسال سال منتهی به جام جهانی است و می‌خواهم با برنامه ریزی بهتر از همیشه در لیگ پرتغال بازی کنم و هدف‌های بزرگی در سر دارم. می‌خواهم بهترین علی علیپور سالهای اخیر را به همه نشان دهم و با گل‌زنی، بازی‌های خوب و درخشش در لیگ پرتغال مسافر جام جهانی قطر شوم و این قول را به خودم و خانواده‌ام داده‌ام.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار