سی و سومین دوره جشنواره تئاتر استان اصفهان با اجرای 9 نمایش در تالار هنر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و تماشاخانه ماه حوزه هنری استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۸۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰ 10 November 2021

مدیر تالار هنر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان درباره برگزاری سی و سومین دوره جشنواره تئاتر استان اصفهان اظهار داشت: جشنواره تئاتر استان به واسطه معرفی آثار برگزیده آن به جشنواره تئاتر فجر رویداد مهمی در تقویم تئاتر اصفهان است و این اتفاق به نوعی حاصل تلاش‌های یک‌ساله شهرداری اصفهان در حوزه تئاتر محسوب می‌شود؛ به همین دلیل برای برگزاری آن مشارکت جدی با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان داشتیم و برای همکاری در زمینه برنامه‌ریزی و اجرای جشنواره اعلام آمادگی کردیم.
سعید امامی با بیان اینکه با افتخار در حال خدمت‌رسانی به اهالی تئاتر استان هستیم، افزود: اختصاص امکانات تالار هنر به صورت کامل به اهالی تئاتر، بازبینی تمام آثار در مرحله انتخاب در تالار هنر، اختصاص وسیله نقلیه به داوران برای بازبینی نمایش‌های شرکت‌کننده از سایر شهرستان‌های استان، تقبل هزینه ورودی تمام 9 گروه راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره، تأمین محل اسکان، تردد و امکانات رفاهی برای داوران مرحله نهایی، برگزاری نشست خبری جشنواره، طراحی پوستر، تبلیغات شهری و بولتن جشنواره و همچنین اختصاص امکانات تالار هنر مانند پلاتو، کارگاه دکور و سایر فضاهای آن به گروه‌های شرکت‌کننده از پیش و حین جشنواره و مدیریت این امر توسط دبیر اجرایی جشنواره سی و سوم از جمله اقدامات تالار هنر بوده است.
وی ادامه داد: از میان 9 اثر راه‌یافته به مرحله رقابت، هفت اثر در تالار هنر و 2 اثر نیز در تماشاخانه ماه حوزه هنری اصفهان اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد: تمام این اقدامات به احترام اهالی تئاتر شهر اصفهان و برای ارتقای تئاتر استان انجام شده و در ماه‌های اخیر به‌خصوص پس از بازگشایی مجدد تالار هنر تلاش کرده ایم امکانات موردنیاز گروه‌های تئاتر را در اختیار آنها قرار داده و نقش تسهیل‌گر را ایفا کنیم تا اهالی تئاتر به ارتقای کیفی آثار خود راغب شده و این آثار در سطح ملی حرف برای گفتن داشته باشد.
مدیر تالار هنر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: تالار هنر بیشترین حمایت مالی و زیرساختی را از گروه‌های تئاتر اصفهان دارد و امیدوارم آثار تولیدشده هم از نظر فرم و هم از نظر محتوا و مضامین درخور اصفهان بوده و در کشور قابل ستایش و تقدیر باشد.
امامی با اشاره به دو اتفاق ویژه در سی و سومین دوره جشنواره تئاتر استان تصریح کرد: قرار است هر 9 اجرا توسط کارگردان اثر به یکی از شهدای عرصه نمایش تقدیم شود و همچنین منشور عفاف و حجاب برای این جشنواره تدوین شده که قطعاً مورد توجه برگزارکنندگان و گروه‌های شرکت‌کننده قرار خواهد گرفت.
وی افزود: خرسندیم که 70 درصد آثار راه‌یافته به بخش رقابت جشنواره از تولیدات تالار هنر بوده که در یک سال گذشته با حمایت این مرکز تولید شده و به روی صحنه رفته است.
وی درباره نحوه حضور تماشاگران در جشنواره تئاتر استان اصفهان ادامه داد: تمایل زیادی داشتیم که اجراها به‌صورت عمومی و با حضور شهروندان باشد اما چون شهر اصفهان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته تنها می‌توانیم از 50 درصد ظرفیت سالن‌ها استفاده کنیم.
مدیر تالار هنر گفت: به دلیل پرشمار بودن مخاطبان تصمیم گرفته شد آثار به‌صورت خصوصی اجرا شود، بنابراین هر روز تعدادی از بلیت‌ها در اختیار گروه‌ اجراکننده در همان روز و سایر بلیت‌ها نیز در اختیار عوامل بقیه گروه‌ها قرار می‌گیرد. البته بیشتر آثار در گذشته در تالار هنر به صورت عمومی اجرا شده و دو اثر دیگر نیز بلافاصله پس از جشنواره در تالار هنر اجرا خواهد شد.
امامی خاطرنشان کرد: قطب‌الدین صادقی، توحید معصومی و سیروس همتی به‌عنوان داوران مرحله نهایی جشنواره در اصفهان حضور یافته‌اند که معرفی برگزیدگان این جشنواره و مراسم اختتامیه 21 آبان ماه ساعت 18 در تالار هنر برگزار می‌شود.
گفتنی است؛ جشنواره تئاتر استان اصفهان با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و حوزه هنری استان از 18 آبان آغاز شده و تا 21 آبان ماه ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار