تابناک-دايه عنوان كتابي است به قلم نويسنده قشمي كه از سوي انتشارات پر سرخ منتشر شده است. اين كتاب در تيراژ هزار نسخه و به قيمت ٦٨هزار تومان وارد بازار كتاب شده است.
کد خبر: ۱۰۰۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳ 11 October 2021

انيسه شريفي پور قشمي نويسنده اين كتاب در رابطه با انتخاب اسم كتاب به خبرنگار تابناک گفت: دایه ها زنانی پرتلاش و مومن با داشتن دانش بومی طب، از قديم الايام در جامعه حضور پررنگی داشتند. وي افزود: دایه ها پیشگامان توانمندی زنان در جامعه محلی محسوب می شدند.
شريفي پور در مورد شكل گيري ايده اوليه اين كتاب تصريح كرد: همسرم را برای پژوهش های میدانی همراهی می کردم و روش کارش برایم جالب بود؛ یک روز که در جزیره هنگام قرار ملاقات با بابازار و مصاحبه مردم شناسی داشت از من هم خواست تا در مورد کارآفرینی زنان که دغدغه ام هست بنویسم و من همان روز اولین مصاحبه ام را با یکی از زنان توانمند جزیره هنگام شروع کردم. بعد از یک هفته مصاحبه را پیاده کردم و برای ادامه کار تشویق شدم.
در واقع سال ۹۵ پروژه استارت خورد و دیگر هر روستایی می رفتم جویای زنان توانمند و کارآفرین آن روستا می شدم، عکس می گرفتم و مصاحبه تهیه می کردم و کم کم ساختار کتاب را در ذهنم تنظیم می کردم. تصمیم گرفتم کارآفرینان را در چند بخش دسته بندی کنم. تعدادی زنان را خودم لیست کردم و تعدادی زن نیز معرفی شدند و هر چه جلوتر می رفتم زنان بیشتری را کشف می کردم که گنجاندن همه بانوان عزیز در کتاب حاضر مقدور نبود.
ساختار نوشتاری ام از زبان شخص سوم است. در ابتدا از محیط کار و فعالیت هر زن توصیف کرده ام و سپس بیوگرافی و روش کارش را شرح داده ام و در نهایت چالش ها و برنامه هایی که پیش رو دارد بیان شده است.
انگیزه من معرفی بانوان توانمند گمنام جزیره است که این حرکت کوچک باعث خودباوری بیش از پیش زنان و دختران شود و هنر و میراث ارزشمند ما رونق بگیرد و پایدار بماند.
از تمام کسانی که در این مسیر همراهم بودند به خصوص زنان جامعه محلی سپاسگزارم و از آقای ایرج اعتمادی مدیریت انتشارات پرسرخ که زحمت چاپ کتاب را بعهده داشتند کمال تشکر را دارم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار