۱۵ بقعه متبرکه اردبیل بهسازی می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت:‌ در حال حاضر ۱۵ امامزاده استان اردبیل با بیش از ۱۰ هزار متر مربع کارهای عمرانی در حال انجام است که اعتبار آن از محل منابع دولتی و بیشتر آن از طریق کمک‌های مردمی تأمین می‌شود.
کد خبر: ۹۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 21 September 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی ظهر امروز در بازدید از مراحل کفپوش کردن بقعه متبرکه امامزاده سیدصدرالدین(ع) اردبیل اظهار داشت: امامزاده سید صدرالدین(ع) اردبیل با اصول معماری اسلامی احداث شده و مراحل تکمیل ساخت این بقعه متبرکه در حال انجام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: اماکن متبرکه و امامزاده‌هایی که در استان اردبیل وجود دارند باید در شأن و منزلت آن بزرگواران و شهر حسینی و ولایتمدار اردبیل توسعه و ساماندهی شوند.

وی با اشاره به اینکه امامزاده سیدصدرالدین از مکان‌های ارزشمند و قابل احترام است، تصریح کرد: این امامزاده نیز به مانند سایر مجموعه‌های مذهبی به مکان معنوی و ارزشی تبدیل می‌شود تا بتوانیم برنامه‌های گرامیداشت و مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی را بیش از پیش در این مکان اجرا کنیم.

قیامی با اشاره به قدمت، هویت و قداست این محل در نزد افکار عمومی، خواستار اهتمام و مساعدت همگانی برای اتمام طرح بهسازی این مکان مقدس شد و بیان کرد: آنچه که در این زمینه مهم و ارزشمند به نظر می‌رسد توانمندی استان در استفاده مسافران، زائران و گردشگران از فضاهای ارزشی و فرهنگی چون امامزاده و بقاع متبرکه است که در این زمینه نباید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود غفلت کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: انجام کارهای عمرانی در مجموعه این مکان مقدس با همت و تلاش اوقاف استان و هیئت امنای بقعه متبرکه روز به روز افزایش می‌یابد و با توجه به اهمیت موضوع انتظار می‌رود این روند شتاب بیشتری به خود بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه امامزاده در راستای ترویج و نشر فرهنگ اسلامی اظهار کرد: نمای داخلی و خارجی این مجموعه مطابق اصول معماری اسلامی تکمیل می شود.

قیامی با اشاره به اینکه وجود امامزادگان در یک منطقه مایه خیر و رحمت برای آن منطقه است، افزود: در حال حاضر 15 امامزاده استان اردبیل با بیش از 10 هزار متر مربع کارهای عمرانی در حال انجام است که اعتبار آن از محل منابع دولتی و بیشتر آن از طریق کمک‌های مردمی تأمین می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار