مرگ مادر باردار، قائم مقام وزیر را به جاسک کشاند

مرگ مادر باردار جاسکی در هفته قبل و بازتاب رسانه ای این موضوع و وجود برخی ابهامات در خصوص کم کاری تیم بهداشتی و درمانی استان هرمزگان باعث شد که دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت و درمان صبح امروز وارد جاسک در شرق استان هرمزگان شود.
کد خبر: ۹۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 21 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، مرگ مادر باردار جاسکی در هفته قبل و بازتاب رسانه ای این موضوع و وجود برخی ابهامات در خصوص کم کاری تیم بهداشتی و درمانی استان هرمزگان موجب آن شده که دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت و درمان صبح امروز وارد جاسک در شرق استان هرمزگان شود.

مرگ مادران باردار در هرمزگان مسبوق به سابقه است و سال قبل نیز یک مادر باردار در شرق استان جان خود را از دست داد.

شاخص مرگ مادران باردار یک شاخصه جهانی برای ارزیابی مراقبت های بهداشتی و درمانی در سطح جامعه است که از این لحاظ هرمزگان بدلیل برخی از محرومیت های منطقه ای و فاصله زیاد روستاها و شهرهای آن تا مراکز بهداشتی و درمانی مجهز موجب آن شده که هر چند وقت یک بار مادر بارداری جان خود را از دست بدهد.

آن طور که روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده،  به دستور دکتر قاضی زاده هاشمی، قائم مقام وی به همراه تیمی از وزارت بهداشت برای بررسی جزئیات مرگ مادر باردار و نوزادش که هفته گذشته رخ داد، به جاسک سفر کرده است و امروز در این شهرستان بررسی های خود را آغاز خواهد کرد.
 
پیش‌تر گزارش شده بود این مادر باردار که به بیمارستان جاسک مراجعه کرده و از آنجا به میناب منتقل شده بود در اثر ضایعه آمبولی جان خود را از دست داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار