وزير اطلاعات احمدي‌نژاد در جلسه رسمي شوراي نگهبان چه گفت؟

روايت صريح هاشمي از «رد صلاحيتش»

کد خبر: ۹۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 19 September 2015
تابناک بوشهر: روايتي جديد و روشن‌تر از ردصلاحيتي پرحرف و حديث. تنها فرارسيدن انتخاباتي ديگر مي‌تواند فاصله آيت‌الله از روايت‌ آن روزهاي ارديبهشت ٩٢ را پر كند. هاشمي اينك صفحه‌اي ديگر از دفتر خاطرات خود را مي‌خواند، براي همه كساني كه آن روزها مبهوت ردصلاحيتي بودند كه دليل آن «كهولت سن» خوانده شد. آيت‌الله از روزهايي مي‌گويد كه به نام وي نام‌نويسي شده بود و از زلزله سياسي كه همگان انتظارش را مي‌كشيدند كه در چشم بر‌هم‌زدني با تصميمي غيرمنتظره فرو نشست.

اعتماد در ادامه نوشت: شوراي نگهبان صلاحيت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني را براي كانديداتوري انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم رد كرد؛ خبري كه هرچند درك آن بسيار دشوار مي‌نمود اما با حمايت‌هاي آيت‌الله از كانديدايي ديگر به‌خوبي مديريت شد. آيت‌الله در وصف آن روزها مسائلي را به زبان مي‌راند كه تاكنون تنها دفتر خاطراتش مخزن آن اسرار بودند. اسراري كه اين‌بار نام همان مقام مسوولي را مي‌برد كه چندين بار از حضور وي در جلسه رسمي شوراي نگهبان ياد كرده بود؛ حضوري كه گويا در راي اعضاي شوراي نگهبان به ردصلاحيت آيت‌الله نقش اصلي را داشته است.

هاشمي‌رفسنجاني به دو سال پيش بازمي‌گردد و از گذر كشور از انحرافي كه در مسير انقلاب ايجاد شده بود ياد مي‌كند و مي‌گويد: خيلي‌ها ايجاد زلزله سياسي در انتخابات ٩٢ را به نام‌نويسي من منسوب مي‌كنند، ولي واقعيت اين است كه مردم با بلوغ سياسي و شعور انقلابي آن حماسه سياسي را خلق كردند. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام هرچند حماسه سياسي را از دستاوردهاي ملت ايران مي‌داند اما از فضاي آن روزهاي جامعه و نگراني يك جريان خاص از موج انقلابي مردم هم پرده برمي‌دارد.

آنجا كه مستند اين ادعاي خود را اين‌گونه با يادآوري خاطره‌اي از حضور «وزير وقت اطلاعات» در جلسه رسمي شوراي نگهبان بيان مي‌كند: «با ابراز نگراني از موجي كه در جامعه ايجاد شده بود، مي‌گفتند براساس نظرسنجي‌هاي ساعت به ساعت ما از سراسر كشور اقبال به فلاني، الان به ٧٠ درصد رسيده و اگر مهار نشود، بعيد نيست به٩٠ درصد برسد كه تمام رشته‌هاي ما را پنبه مي‌كند.»

آيت‌الله براي نخستين بار نيست كه از ارديبهشت ٩٢ مي‌گويد اما نام «وزير اطلاعات وقت» در جلسه رسمي شوراي نگهبان موضوعي است كه تازگي دارد؛ موضوعي كه نه شخص آيت‌الله و نه اعضايي از شوراي نگهبان تاكنون اشاره‌اي به نام وي نداشته‌اند. انتخابات مهم‌ترين كليدواژه سخنان اين روزهاي آيت‌الله هم هست. شايد اين براي چندمين بار طي روزهاي گذشته باشد كه هاشمي‌رفسنجاني از انتخابات و از آمادگي‌ها سخن مي‌گويد و نسبت به هر اقدامي كه باعث نااميدي مردم مي‌شود هشدار مي‌دهد؛ همان مردمي كه به گفته آيت‌الله در آينده به‌خوبي قضاوت خواهند كرد كه دولت يازدهم چگونه با تدبير و اميد، سايه جنگ، تهديد و تحريم را از فضاي كشور دور كرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار