راه اندازی 2 مرکز واکسیناسیون دیگر در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم از ورود واکسن «کوو ایران برکت» به عرصه واکسیناسیون عمومی تا پایان خرداد ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۶۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ 02 June 2021

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قدیر که در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان سخن می گفت با اشاره به وضعیت نزولی شیوع کرونا در استان بیان داشت: خوشبختانه هم در زمینه مراجعه بیماران سرپایی، هم بستری بیمارستانی و هم در موضوع جانباختگان کرونایی شاهد روند نزولی در استان هستیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کمتر از ۲۰۰ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که حال حدود ۴۵ تا ۵۰ نفر از آنان وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم سپس به ثبات نسبی ایجاد شده در موضوع کرونا در استان توجه داد و ابراز امیدواری کرد این وضعیت با تداوم رعایت شیوه نامه ها توسط مردم و همچنین روند واکسیناسیون عمومی به روند نزولی خود ادامه دهد.

قدیر همچنین اظهار کرد: تاکنون حدود ۴۷ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

وی افزود: حدود ۵۰ تا ۵۸ درصد افراد فراخوان شده در استان اقدام به واکسینه کردن خود کرده اند که این امر بیانگر رتبه متوسط قم در بین دیگر استان ها در موضوع واکسیناسیون است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم ادامه داد: خوشبختانه واکسن «کوو ایران برکت» نیز تا پایان ماه جاری وارد عرصه واکسیناسیون عمومی خواهد شد و امیدواریم با این اتفاق، استقبال عمومی مردم برای واکسیناسیون بیشتر شود.

قدیر سپس به نقش مهم اقناع سازی برای استقبال بیشتر گروه های فراخوان شده به واکسیناسیون اشاره کرد و یادآور شد: واکسیناسیون یک بحث ملی و استانی است و از این رو انتظار می رود تا همه بخش های مختلف در این موضوع همکاری لازم و کافی را داشته باشند.

وی در عین حال به راه اندازی قریب الوقوع دو مرکز واکسیناسیون دیگر در استان توجه داد و گفت: افتتاح این دو مرکز و در ادامه، برنامه ریزی برای راه اندازی مراکز دیگر واکسیناسیون در استان می تواند شرایط ساده تری را برای مردم جهت تزریق واکسن ایجاد کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار