تغییرکاربری غیرقانونی دربرج سعیدیه

پلمب برخی از واحد‌های اداری و تجاری برج سعیدیه آغاز شد که به ادعای مالک برج اقدامی غیر‌قانونی و به ادعای شهرداری اقدامی قانونی است.
کد خبر: ۹۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴ 18 September 2015
پلمب برخی از واحد‌های اداری و تجاری برج سعیدیه آغاز شد که به ادعای مالک برج اقدامی غیر‌قانونی و به ادعای شهرداری اقدامی قانونی است.

به گزارش فارس؛ بعد از زمزمه‌ پلمب برخی واحد‌های تجاری و اداری برج سعیدیه، بعضی افراد عدم وجود پارکینگ و برخی ایجاد ترافیک در منطقه احداث این برج را علت این اقدام دانستند.

از صبح امروز این زمزمه‌ها به واقعیت تبدیل شده و پلمب برخی واحد‌های برج سعیدیه آغاز شد.

به منظور بررسی علت اصلی پلمب و پیگیری این موضوع گفت‌و‌گویی با مدیر منطقه یک شهرداری همدان و مدیر و مالک برج سعیدیه ترتیب دادیم تا مخاطبان در جریان دیدگاه و نظرات دو طرف قرار گیرند.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با اشاره به دلایل اصلی پلمپ برج سعیدیه اظهار کرد: مقرر شده بود طبقات منفی یک،‌ منفی 2 و منفی 3 این برج به عنوان پارکینگ مورد استفاده قرار گیرد که این اقدام صورت نگرفت.

امیر فتحیان‎نسب با بیان اینکه در حال حاضر طبقه منفی یک برج قابل بهره‌برداری برای پارکینگ نیست، ادامه داد: طبقه دوم نیز کاربری مسکونی داشته است اکنون به عنوان تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: طبقات بالاتر نیز به عنوان واحد‌های اداری در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

مدیر منطقه یک شهرداری همدانخاطر‌نشان کرد: تغییر کاربری خلاف در طبقات برج سبب ایجاد ترافیک سنگین در این منطقه شده که به دلیل انجام کار غیر‌ قانونی رخ داده است.

*اجرای قانون و جلوگیری از متضرر شدن مالکان هدف پلمب

وی بیان داشت: جلوگیری از تضییع بیت‌المال، اجرای قانون و ممانعت از خریداران آینده این واحد‌ها، هدف پلمب برخی واحد‌های اداری و تجاری برج سعیدیه بوده است.

فتحیان‎نسب یاد‌آور شد: بهره‌برداری از پارکینگ باید در زمان افتتاح برج صورت می‌گرفت و اکنون احداث پارکینگ در مکان دیگری قانونی نیست.

*هر تغییر کاربری مستلزم تصویب مصوبه ماده 5 است

وی با تأکید بر اینکه هر تغییر کاربری مستلزم تصویب مصوبه ماده 5 است،‌ تصریح کرد: برای تغییر کاربری باید مصوبه ماده 5 را دریافت می‌کردند که این اقدام صورت نگرفته و بدون دریافت مصوبه ماده 5 تغییر کاربری در طبقات برج سعیدیه انجام شده است.

مدیر منطقه یک شهرداری همدانبا بیان اینکه حکم پلمب واحد‌ها توسط مراجع قانونی صادر شده است، افزود: حکم پلمب با بررسی پرونده توسط مراجع قانونی و با در نظر گرفتن همه موارد صادر شده و از صبح امروز توسط شهرداری اجرایی شده است.

وی یاد‌آور شد: بخشی از کار انجام شده و در روز‌های آینده نیز این روند ادامه دارد که در صورت جلوگیری مالکان از پلمب با روال قانونی انجام خواهد شد.

*مجوز احداث 700 پارکینگ را داریم

مدیر و مالک برج سعیدیه نیز با بیان اینکه مشکلی در تأمین پارکینگ برج نداریم،‌ گفت: در حال حاضر 100 پارکینگ داریم و مجوز احداث 700 پارکینگ را نیز در زمینی در مجاورت برج را دریافت کردیم.

محمد نجفی اظهار کرد: در مجموع 800 پارکینگ خواهیم داشت که 600 پارکینگ نیز مازاد بر نیاز برج است.

وی با اشاره به ایجاد جو نامناسب،‌ بیان کرد: متأسفانه این موضوع را سیاسی کرده‌اند و هدف آن‌ها نیز تنها دریافت پول بیشتر است و این امر در چارچوب قانون نیست.

مدیر و مالک برج سعیدیه با بیان اینکه این عمل نقض مجوز شهردار اسبق است؛ خاطر‌نشان کرد: حدود سه سال است که اظهارنامه دادگستری و نامه ارسال کردیم که هزینه را دریافت کنند که آنها مبلغ 5 برابری را عنوان کردند که غیر‌قانونی است.

*آمادگی پرداخت 10 میلیارد تومان را برای تعریض مسیر داریم

وی افزود: 12 سال پیش400 میلیون تومان برای احداث هشت طبقه مسکونی و دو طبقه تجاری پرداخت کردیم و دو سال بعد نیز با پرداخت 200 میلیون تومان توافق انجام شد و شهردار وقت از جانب خود و شورای شهر که اختیار داشت توافق‌نامه را امضا کرد.

نجفی با بیان اینکه اسناد اقدامات ما قانونی است و ما در خصوص پلمب واحد‌ها شاکی هستیم، اظهار کرد: آنها حتی هزینه تعریض خیابان را نیز دریافت کرده‌اند.

وی بیان داشت: هزینه‌ای که از برج دریافت کردند باید برای تعریض استفاده می‌کردند که این کار صورت نگرفته و غیر‌قانونی است.

مدیر و مالک برج سعیدیه اظهار کرد: با این وجود ما آمادگی داریم تا 10 میلیارد تومان هم پرداخت کنیم تا مسیر بازگشایی و تعریض شود.

*رسانه‌ای کردن مدارک در صورت نیاز

وی به آغاز پلمب واحد‌ها از صبح امروز اشاره کرد و گفت: بدون اخطار و مهلت و تنها با یک تماس در دو روز گذشته از صبح امروز اقدام به پلمب واحد‌ها کردند که با این کار بیش از 300 نفر که در این برج مشغول به کار هستند بیکار خواهند شد.

نجفی تأکید کرد: صبح امروز 30 نفر از مالکان صبح امروز در اعتراض به پلمب مقابل استانداری تجمع کردند و ما نیز حاضریم تمام مدارک را برای اثبات قانونی بودن کار و اقدامات انجام شده در صورت نیاز رسانه‌ای کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار