مدیریت انرژی در دستور کار وزارت نیرو

مدیرکل دفتر اقتصاد انرژی وزارت نیرو گفت: توسعه و بهسازی برق رسانی به روستاها در دستور کار قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰ 02 March 2015

به گزارش تابناک و به نقل از تسنیم،محمدعلی شفیع‌زاده در حاشیه همایش بهره وری در آموزش و پرورش اظهار داشت: این همایش از برنامه‌های زیر بنایی امر آموزش بود و یکی از زیرساخت‌های اصلی کشور در بخش آموزش و پرورش ایجاد می‌شود.

وی افزود: دانش‌آموزانی هستند که در امر تعلیم و تربیت برای آینده کشور پرورش می‌یابند و طیف وسیعی از فرهیختگان جامعه نیز هستند در مجموعه آموزش و پرورش فعالیت‌های علمی، آموزشی، فرهنگی و پرورشی انجام می‌دهند.

مدیرکل دفتر بهبود، بهره‌وری و اقتصاد انرژی وزارت نیرو بیان کرد: این همایش را در 2 بخش ارزیابی می‌کنیم، یکی در بحث مدیریت انرژی در مجموعه وزارت آموزش و پرورش و دیگری در بعد تأثیراتی که در آینده اجتماعی و فرهنگی دانش آموزان و تحت مدیریت این نهاد ایجاد می‌شود.

شفیع‌زاده تصریح کرد: از 20 سال پیش تاکنون برنامه‌های وزارت نیرو مبتنی بر بحث‌های آموزشی بوده و در برنامه‌های مختلف جایگاهی را برای آموزش و پرورش تعریف کرده‌ایم و هم‌اکنون نیز در حال اجرای برنامه پنجم توسعه هستیم و مدیریت انرژی در کشور یکی از مهم‌ترین محورهای این برنامه است و لذا تأثیرات آن را بسیار مثبت و اثربخش دیدیم و امیدواری زیادی داریم که این تأثیر دائمی باشد و تنها در مقطع زمانی کوتاه‌مدت و خاص نباشد.

وی تأکید کرد:حمایت و هماهنگی که تاکنون با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نهادها و دستگاه‌های اجرایی بخش‌های دولتی و خصوصی داشتیم بسیار خوب بوده و موضوعات اقتصادی به عنوان مهم‌ترین محور در این همکاری‌ها لحاظ کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر بهبود، بهره‌وری و اقتصاد انرژی وزارت نیرو خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات اقتصادی زیادی که در دو صنعت آب و برق کشور وجود دارد تلاش کردیم که حداقل تعرفه‌های خرید و فروش انرژی را در آموزش و پرورش داشته باشیم تا حداقل‌های ممکن ایجاد شود.

شفیع‌زاده گفت:در سال گذشته مجلس شورای اسلامی به ازای هر کیلووات ساعت مصرف انرژی الکتریکی 30 ریال عوارض تصویب کرده بود که این مبلغ تنها در بحث بهسازی و توسعه برق‌رسانی روستاها و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر اختصاص داشت و این موضوع را نمایندگان مجلس شورای اسلامی مجدد تصویب کردند تا در سال 1394 هم این رویه ادامه یابد.

وی افزود: به مدیریت مصرف انرژی در کشور به چشم یک نیروگاه جدید و بدون هزینه نگاه می‌کنیم و فرصت‌های شغلی‌ که مدیریت و صرفه‌جویی در انرژی به وجود می‌آورند بیشتر از فرصت‌‌های شغلی‌ای است که تولید انرژی به وجود می‌آورد.

مدیرکل دفتر بهبود، بهره‌وری و اقتصاد انرژی وزارت نیرو بیان کرد: ما به انرژی به چشم یک سرمایه ملی نگاه می‌کنیم و نه ذخیره قابل مصرف و باید این سرمایه ملی را برای آیندگان جامعه حفظ کنیم.

شفیع‌زاده گفت: نمایندگان حاضر از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، مازندران و گلستان هستند و امیدواریم که در پایان این برنامه شاهد اثربخشی‌های مطلوبی در این حوزه باشیم.

وی افزود:در نخستین همایش بهره‌وری در آموزش و پرورش با رویکرد مصرف بهینه انرژی بیش از 260 اثر از 21 استان کشور به مقاله رسید و در مجوعه آثار نگاهی کاربردی داشتیم که در نهایت 46 اثر پذیرفته شد و در مراسم اختتامیه این همایش از صاحبان این آثار تقدیر به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار