کاهش مطالعه با گسترش شبکه های اجتماعی و مجازی

کد خبر: ۹۵۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹ 15 September 2015

عضو شورای اسلامی شهر کرج معتقد است که گسترش شبکه های اجتماعی و فضای مجاز سبب کاهش میزان مطالعه در کشور شده است.

مریم قهرمانی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه کتاب استانی البرز در گفت وگو خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مردم برای مطالعه زمان نمی گذارند، افزود: مردم به ویژه نسل جوان امروز ساعت ها بدون خستگی به صفحه موبایل خود خیره می شوند و گروه های مختلف را رصد می کنند.

وی اظهار داشت: به جز هدردادن وقت ، این شبکه ها رفته رفته بر رفتار و فرهنگ غالب جامعه تاثیر گذاشته و مخاطبان را به سمت اهداف پیش بینی شده خود سوق می دهند.

وی اضافه کرد: درشرایط امروز که دشمن از هر طریق قصد نابود کردن پیشینه غنی فرهنگ ایرانی – اسلامی را دارد نباید اجازه داد که مردم بدون آگاهی و بدون این که هدف مشخصی داشته باشند جذب فضاهای مجازی شوند.

قهرمانی گفت: توسعه شبکه های اجتماعی مجازی یکی از روش های شبیخون فرهنگی دشمن است و مسوولان بارها و بارها درخصوص آسیب های آن ابراز نگرانی کرده اند.

وی افزود: اگر می خواهیم فرزندانمان از شبکه های اجتماعی دست کشیده و به سمت کتاب و کتابخوانی روی بیاورند باید دراین خصوص برنامه ریزی کنیم .

عضو شورای شهر کرج بیان داشت: فراهم آوردن شرایط دسترسی آسان عموم مردم به کتابخانه ها یکی از روش های آشتی دادن مردم با کتاب است .

قهرمانی تصریح کرد: باید تعداد کتابخانه های استان افزایش یابد تا افراد بدون این که ناچار به طی کردن مسافت زیادی باشند به این مراکز فرهنگی دسترسی پیدا کنند.

عضو شورای شهر کرج گفت: شهرداری کرج نیم درصد از بودجه سالانه خود را به نهاد کتابخانه های عمومی اختصاص می دهد تا از این طریق به توسعه فرهنگ مطالعه کمک کند.

وی افزود: علاوه براین شهرداری ها سعی می کنند در فرهنگسراهایی که می سازند، فضای هر چند کوچکی را به عنوان کتابخانه تجهیز کنند.

ششمین نمایشگاه کتاب استانی البرز از شنبه /21 شهریور ماه به مدت یک هفته در محل نمایشگاهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز واقع در خیابان مطهری کرج گشایش یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار