پایش وضعیت پارامترهای رودخانه های استان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل از پایش آنلاین وضعیت پارامترهای رودخانه های این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶ 15 September 2015
داود نجفیان روز سه شنبه در نشستی با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: شناسایی نقاط مستعد ، استقرار ، نصب ، راه اندازی ، بهره برداری ، نگهداری و توسعه ایستگاه های پایش آنلاین در رودخانه های مهم استان در اولویت برنامه های این دو اداره قرار گرفته است.
وی به امضای تفاهم نامه با اداره کل حفاظت محیط زیست استان اشاره کرد و گفت: مدت اعتبار تفاهم نامه سه سال به صورت آزمایشی است و پس از اتمام زمان معین شده طرفین به صورت پیشنهادی به مدت یک سال به انعقاد تفاهم نامه خواهند پرداخت.
نجفیان با اشاره به این که رویکرد جدید و نگاه ویژه دولت به محیط زیست آن را به جایگاه اصلی خود می رساند اظهار کرد: در بخش تعادل بخشی دشت ها و آب های زیر زمینی اداره کل محیط زیست یار و یاور شرکت آب منطقه ای است و با پیگیری های دولت و وزارت نیرو امیدواریم که این همکاری ها به بخش آب های سطحی نیز تعمیم داده شود.
او افزود: در تمام جلساتی که با مسوولان جمهوری آذربایجان در زمینه رودخانه مرزی ارس داشتیم جلسه با حضور نماینده دولت و مسوولان بالا دست برگزار می شود اما بیشترین اختیارات به نماینده محیط زیست داده می شود که این حرکت خود نشان از اهمیت محیط زیست در آن کشور و منطقه دارد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اردبیل ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل هم در این نشست گفت: رویکرد دولت بر خلاف سال های گذشته نقطه قوت و دلگرمی کارکنان محیط زیست است.
سید رضا موسوی به بحران های محیط زیست اشاره کرد و افزود: بخشی از بحران های محیط زیست شامل آب است و اگر این روال و ضعف ها ادامه یابد در آینده ای نه چندان دور از نظر کمی و کیفی با مشکلات جدی در زمینه محیط زیست مواجه خواهیم شد.
موسوی گفت: محیط زیست همیشه به تمام رودخانه های استان به عنوان یک موجود زنده نگاه می کند بنابراین لازم است که در زمینه آب رویکرد جدیدی تعریف شود و زمینه برای فعالیت نیز فراهم شده است.
او همچنین در زمینه اهمیت آب و نقش اصلی آن در زندگی اظهار کرد: همه ارگان ها و نهادهای دولتی باید در کنار مردم برای حفظ و نگهداری این نعمت خدادادی تمام عزم و جزم خود را بکار گیرند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار