ورود مسافران مشکوک به کرونا به اردبیل ممنوع اعلام شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: مسافران در ورودی شهرهای استان غربالگری می‌شوند و از ورود افراد با علائم مثبت کرونا جلوگیری به عمل می‌آید.
کد خبر: ۹۴۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵ 24 February 2021

 

شهرام حبیب‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در راستای انتشار اخباری مبنی بر وجود کرونای انگلیسی که اخیراً در فضای مجازی منتشر شده بود 5 مورد نمونه‌برداری به تهران ارسال شد و فقط یک نمونه از آن باقی مانده که تاکنون هیچ مورد مثبتی از بیماری کرونای انگلیسی مثبت گزارش نشده است.

وی بیان کرد: استان اردبیل در شیوع بیماری کرونا با ثبات نسبی در حال ادامه است و نگرانی ما سیر صعودی در شهرستان‌های استان است که در صورت ادامه بی‌توجهی و سهل‌انگاری می‌تواند برای استان بسیار مشکل‌ساز و بحرانی باشد که به همین منظور نیازمند اتخاذ تصمیمات مناسبی هستیم که باید مورد توجه واقع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: در ارتباط با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروزی نیز برنامه‌ریزی‌های لازم و اساسی انجام یافته است به طوری که مسافران در ورودی شهرهای استان غربالگری می‌شوند و از ورود افراد با علائم مثبت کرونا جلوگیری به عمل می‌آید.

حبیب‌زاده بیان کرد: قصد لغو کردن سفرها و برنامه‌ها به استان را نداریم اما با توجه به شرایط پیش آمده و تغییر وضعیت استان به سمت قرمز برود مجبور خواهیم بود که در ارتباط با تعطیلی بازار تصمیم‌گیری کرده و به همین منظور نیاز است تا اصناف و بازاریان همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر چهار شهرستان اردبیل وضعیت زرد و مابقی دارای وضعیت آبی هستند اما این مسئله به این معنی نیست که احتمال شیوع کرونا و ورود کرونای انگلیسی به اردبیل وجود ندارد و به همین منظور از هم‌استانی‌ها انتظار داریم نسبت به رعایت مقررات مقابله با بیماری نهایت همکاری را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار