همزمان با سالگرد سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی:

بهره برداری از 32 پروژه ساخت مدارس در استان/تامین اعتبار 90 میلیارد ریالی برای حذف مدارس خشتی و گلی بعد از سه سال به زودی محقق می شود!

استان خراسان شمالی در شاخص‌های فضای آموزشی از میانگین کشوری پایین‌تر است.و جزء استان های محروم به شمار می آید،بیشترین محرومیت در منطقه مانه و سملقان و راز و جرگلان می باشد که بیشترین مدارس خشت و گلی را دارد که با تامین اعتبار مصوب سفر مقام معظم رهبری،مدارس خشتی و گلی در استان جمع آوری خواهد شد
کد خبر: ۹۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸ 14 September 2015

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در گفتگو با خبرنگارتابناک خراسان شمالی،گفت: 19 مهر امسال به مناسبت سالروز سفر رهبری به استان از 32پروژه ساخت مدارس بهره برداری میشود

ابوالقاسم بابایی افزود:این پروژه ها شامل 204کلاس درس با 33هزار و 137متر مربع زیر بنا احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار هزینه شده 37 میلیارد و 400 میلیون تومان است، گفت: این اعتبارات از محل اعتبارات ملی و رهبری تامین شده است.

وی افزود:این پروژها در شهرستان های راز و جرگلان ، بجنورد، شیروان ، فاروج ، مانه و سملقان ، اسفراین،جاجرم و گرمه قرار دارد.

بابایی خاطر نشان کرد:این پروزه ها شامل 8 پروژه روستایی و 24 پروژه شهری از جمله احداث خوابگاه در شیروان، اسفراین ، بجنورد - کانون پرورشی در راز و جرگلان و سالن ورزشی در بجنورد است .

مدير کل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس در گفتگو با تابناک خراسان شمالی گفت: طي سفر هيئت دولت به استان مصوب شد که 20 ميليارد تومان براي حذف 100 کلاس خشتي و گلي به خراسان شمالي تخصيص يابد بر همين اساس مصوب شد،در مرحله اول بيش از 9 ميليارد ريال در اختيار اين اداره کل قرار گيرد.

ابوالقاسم بابايي خاطرنشان کرد:بر همين اساس،9 ميليارد تومان از این اعتبار در اختیار اداره کل نوسازي قرار گیرد و شروع به عملیات در دستور کار قرار بگيرد تا مبلغ باقي مانده هم در مراحل بعدي ابلاغ شود.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار