تئاترخیابانی ابزاری برای معرفی نمایش کودک

سرپرست گروه نمایشی سپید و سیاه با بیان اینکه تئاتر خیابانی ابزاری برای معرفی نمایش کودک و نوجوان و جشنواره تئاتر است، گفت: سطحی نگری و نگاه جنبی به نمایش خیابانی از بین رفته است.
کد خبر: ۹۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶ 14 September 2015
سرپرست گروه نمایشی سپید و سیاه با بیان اینکه تئاتر خیابانی ابزاری برای معرفی نمایش کودک و نوجوان و جشنواره تئاتر است، گفت: سطحی نگری و نگاه جنبی به نمایش خیابانی از بین رفته است.

به گزارش ایسنا؛مهدی حبیبی اظهار داشت: در این دوره از جشنواره با نمایش "خوان چندم؟" به نویسندگی و کارگردانی نرگس خاک کار و بازیگری؛ محمدرضا شفیعی، محمدامین اسماعیلی و نرگس خاک کار از ملایر در جشنواره حضور داریم.

حبیبی بیان کرد: نمایش "خوان چندم؟" ویژه رده سنی ۵ تا ۸ سال بوده و داستان راجع به کارهایی است که کودکان آن را با تأثیرپذیری از بزرگسالان انجام می‌دهند و از آنها الگو می‌گیرند.

وی عنوان کرد: نمایش خیابانی و بیرونی به نوعی طنز واقعیت و استفاده از ابزارهایی است که ماهیت طنز و شادی را خلق می‌کنند و در این نمایش نیز ابزار رنگ مهمترین ابزار این نمایش است و نقش اصلی را در خوان چندم؟ دارد.

حبیبی با بیان اینکه استقبال از نمایش خیابانی بسیار گسگفت: ترده است، اظهار داشت: این نوع نمایش مردمی بوده و بستر مناسبی برای تماشاگران است.

سرپرست گروه سپید و سیاه با اشاره به اینکه تجربه حضور در ۵ دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را دارم، گفت: از سال ۷۰ به طور حرفه ای فعالیت در عرصه تئاتر را آغاز کردم و این گروه در کشورهای اتریش، وین، کرواسی، بوسنی و هرزگوین، سلیمانی عراق و غیره را در برون مرزی دارد.

حبیبی با اشاره به تجربه حضور این گروه در ۱۳ دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: گروه سپید و سیاه سال گذشته در بیست و یکمین دوره جشنوراه فجر تندیس اول کارگردانی، نویسندگی و بازیگر نقش اول زن را برای نمایش غذاهای خوشمزه به خود اختصاص داد.

وی تصری کرد: در چند سال اخیر توجه خوبی نسبت به تئاتر خیابانی صورت گرفت و سطحی نگری که سال‌های گذشته در این نوع تئاتر وجود داشت از بین رفته و نگاه جنبی در این تئاتر برداشته شده است، ضمن اینکه رقابتی برگزار شدن این جشنواره سبب رشد تئاتر خیابانی شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار