اجرای طرح مدرسه خوانا در 84 آموزشگاه و 540 کلاس درس استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در مراسم افتتاحیه بسته تحولی مدرسه خوانا از اجرای این طرح در 84 مدرسه استان و 540 کلاس درس خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲ 22 December 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، هادی زارع پور در مراسم افتتاحیه بسته تحولی مدرسه خوانا با اشاره به اجرای این طرح در 84 مدرسه استان اظهار داشت: اهمیت مقطع تحصیلی ابتدایی برکسی پوشیده نیست عامل توسعه هر کشور آموزش و پرورش است ومهمترین دوره تحصیلی در تمام نظامهای آموزش و پرورش جهان ، دوره ابتدایی است زیرا زیربنای توسعه در آموزش وپرورش است، و شکلگیری شخصیت و رشد همه جانبه فرد در این دوره، بیشتر انجام میشود.
زارع پور افزود : در بسته تحولی خوانا که یکی از غنی ترین بسته های ابلاغی از طرف وزارت آموزش وپرورش است تلاش خواهد شد مهارت های زبانی (خواندن ، نوشتن ، گوش دادن ، صحبت کردن)و مهارت اجتماعی ( ادب ، مسئولیت پذیری ، جرأت ورزی و......) در دانش آموزان تقویت شود و همچنین برنامه آموزش فعال زبان فارسی به کودکان دوره ی دبستانی بر اساس برنامه درسی جزء اهداف بسته تحولی خوانا می باشد.
وی گفت : دوره ی ابتدایی دوره ی شخصیت پروری است و همه ی ابعاد کودکان در این دوره شکل می گیرد و بنیاد ورفتار دانش آموزان در دوره ی ابتدایی صورت می گیرد.
زارع پور افزود: به منظور فراگیر بودن طرح ،مدارس دولتی ، غیردولتی ، شهری ، روستایی ، مستقل و چندپایه استان را گزینش وبعنوان مجری طرح انتخاب کردیم.
مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت هم در نشست افتتاحیه بسته تحولی مدرسه خوانا استان گفت: ارتقای سطح مهارت های چهارگانه زبانی با رویکرد تلفیقی سه مؤلفه اساسی از مهارت های زندگی (مسئولیت پذیری، جرأت ورزی و ادب) از اهداف اصلی این طرح است ومدرسه خوانا در حقیقت فرصتی است برای بهتر زندگی کردن و از دلایل مهم اجرای برنامه بسته تحولی خوانا می توان به این مهم بسنده کرد که زبان و مهارتهای زبانی زیربنای فعالیت های فکری دانش آموزان است.

سید محمد حسین حسینی ادامه داد: از آنجا که دوره ابتدایی، دوره طلایی و پنجره فرصتهای آموزشی است در نتیجه با جدیت بیشتر در پیشرفت این طرح ملی که بر پایه رویکرد تلفیقی- مشارکتی بنا نهاده شده به پیش خواهیم رفت.
حسینی افزود : همه ما و کائنات یک وظیفه روشن داریم و آن این است که دنیا را تبدیل به جای بهتری برای زندگی کردن کنیم، "مدرسه خوانا" فرصتی برای ساختن معنایی با شکوه، ارزشمند و متعالی از زندگی برای خودمان، همه دانش آموزان و کشورمان است.
معاون آموزش ابتدایی هم استان گفت : آموزش مدیران و آموزگاران مدارس مجری طرح مدرسه خوانا بر اساس برنامه زمان بندی شده از تاریخ یکم دی ماه به مدت 5 روزبه صورت مجازی از بستر برنامه شاد با حضور همه ی مدیران و آموزگاران انجام خواهد گرفت.
علی زهرایی افزود : پرداختن به تعلیم و تربیت تمام ساحتی جزو اصول کاری دستگاه تعلیم و تربیت استان است ودر طرح مدرسه خوانا به دنبال آموزش مهارت های چهارگانه زبانی؛ خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن به دانش آموزان هستیم و اگر این اتفاق رخ دهد تحولی در کیفیت آموزش و تعلیم و تربیت در مدارس رخ خواهد داد و آن تعلیم و تربیت تمام ساحتی است که مدنظر سند تحول بنیادین نیز می باشد.
وی با پرداختن به ماهیت و فلسفه خواندن و انواع آن از منظر زبان شناسی تربیتی و روانشناسی و همچنین با اشاره به آموزش درست و روزآمد نوشتن به جای آزمون نوشتاری (املاء) و مهارت گوش دادن و سخن گفتن ، اظهار داشت : عناصر تشکیل دهنده ی خواندن ( درک مطلب و رمزگشایی کلمات) با عناصر تشکیل دهنده ی نوشتن ، سخن گفتن و خوب شنیدن در ارتباط می باشد.
زابلی پور رئیس اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی استان ورابط کشوری گفت: طرح مدرسه خوانا در 5 درصد مدارس استان بصورت پایلوت اجرا می شود، در این طرح 8 نفر بعنوان مدرس در دوره ی کشوری شرکت نمودند که آموزش مدیران و آموزگاران مجری طرح ونظارت بر مدارس مجری را در طول سال تحصیلی خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار