کارگاه نقاشی با موضوعیت مادران شهدا در کرج

کد خبر: ۹۲۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 10 September 2015

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس کارگاه نقاشی با موضوع مادران، همسران شهدا و ایثارگران در کرج برگزار می‌شود.

فاطمه اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت‌های امسال در برگزاری برنامه‌های فرهنگی در هفته دفاع مقدس نشان دادن رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های بانوان در دوران جنگ تحمیلی است.

وی ادامه داد: بانوان در دوران هشت سال دفاع مقدس همچون مردان در برابر دشمن ایستادگی کردند و با شجاعت و دلیری از کشور دفاع کردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج تأکید کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس مادران و همسران رزمندگان اسلام بدون هیچ ترسی فرزندان و همسران خود را برای رفتن به جبهه‌ها مهیا کرده و آنان را تشویق بر حضور در صحنه نبرد با دشمن می‌کردند.

وی با اعلام اینکه این روحیه در زنان بسیار ستودنی است، افزود: زنان نیز در دوران هشت سال دفاع مقدس کارهای بسیار بزرگی کردند که شاید کمتر از آنان نام برده شده باشد.

اسکندری با اعلام اینکه نسل امروز باید با رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس مأنوس شود تأکید کرد: آشنا شدن نسل امروز با دوران هشت سال دفاع مقدس وظیفه ما است لذا ما به عنوان متولیان فرهنگ باید برنامه‌هایی را در این راستا برگزار کنیم و نوجوانان و جوانان را با آن دوران آشنا کنیم.

وی یکی از برنامه‌هایی که هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود را برگزاری کارگاه نقاشی با موضوعیت مادران و همسران شهداء و ایثارگران دانست و تصریح کرد: نقش بانوان در جنگ هشت ساله تحمیلی هنوز چنان که باید دیده نشده و بسیاری از این زنان آزاده و ایثارگر که در پشت صحنه یا در خط مقدم به پرستاری از ایثارگران و مجاهدین پرداخته‌اند، گمنام و کمرنگ هستند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: می‌توان با برپایی این نمایشگاه نقاشی، به تصویرگری بخشی از این ایثارگری‌ها پرداخت.

به گفته اسکندری، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و برگزاری مسابقه‌ای با عنوان ارسال بهترین عکس از ایام دفاع مقدس و ... از مهمترین برنامه‌هایی است که در هفته دفاع مقدس در کرج به اجرا درخواهد آمد.

وی بر برگزاری برنامه‌هایی هدفمند در این راستا تأکید کرد و ادامه داد: طرح برگزاری پیاده‌روی خانوادگی نیز با موضوع دفاع مقدس در دستور کار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار