تداوم پایداری وضعیت بحران در هوای مهران

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: بر اساس آخرین نتایج پایش و کنترل ذرات گرد و غبار دو شهرستان مهران و دهلران همچنان در وضعیت بحران با روند پایداری به سر می برند.
کد خبر: ۸۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵ 02 September 2015
علی طاهر سارایی گفت: براساس بررسی های لحظه ای وضعیت ذرات معلق گرد و غبار در هوای شهرستان مهران یک هزار و 280 و دهلران نیز 763 میکروگرم در متر مکعب است.
وی افزود: در شهرستان ایلام نیز وضعیت ذرات معلق موجود در هوا 178 میکروگرم در متر مکعب با موقعیت هشدار و روند کاهشی است اما در دیگر نقاط استان گرد و غبار فروکش کرده و وضعیت آسمان این مناطق از صبح امروز بصورت عادی درآمده است.
سارایی پیش بینی کرد که وضعیت گرد و غبار در همه نقاط استان تا عصر امروز روندی کاهشی به خود گرفته و به مرور از سطح استان خارج و شرایط عادی شود.
پیش بین اداره کل هواشناسی استان ایلام نیز گفت: هم اکنون میزان دید افقی در شهرستان دهلران و آبدانان یک و مهران 2 هزار متر است که کمترین میزان دید افقی در استان است.
مجتبی میهن پرست افزود: در دیگر نقاط استان نیز میزان دید افقی با توجه به کاهش غلظت گرد و غبار افزایش یافته و هم اکنون این میزان در شهر ایلام به هشت هزار متر رسیده است.
وی پیش بینی کرد وضعیت گرد و غبار در مناطق شمالی استان بویژه شهر ایلام تا ظهر امروز بطور کامل کاهش یابد و در مناطق غربی و جنوبی استان همچون مهران و دهلران نیز روند تضعیف گرد و غبار با تاخیر زمانی 12 ساعته از امشب انجام گیرد و فردا آسمان استان ایلام عادی شود.
توده گرد و غبار از شامگاه دوشنبه وارد آسمان مناطق مختلف استان ایلام شده و هوای این مناطق را تحت تاثیر خود قرار داده بطوریکه شامگاه سه شنبه آلودگی هوا به بالاترین سطح خود تا 11 برابر حد مجاز رسید و موجب تعطیلی ادارات شهرستان مهران و همچنین شروع با تاخیر دو ساعته فعالیت ادارات در سایر شهرستان های این استان شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار