معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

جذب داوطلب سلامت از بین زندانیان، نقطه قوت کنترل بیماری ها در زندان زاهدان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در نشست با مدیر کل بهداشت و درمان زندان های کشور یکی از نقاط قوت پایگاه سلامت امید در زندان مرکزی زاهدان، جذب داطلب سلامت از بین زندانیان بود.
کد خبر: ۸۶۸۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 28 June 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در نشست با مدیر کل بهداشت و درمان زندان های کشور گفت: برای اولین بار در هفته سلامت سال ۹۷ پایگاه سلامت امید در زندان مرکزی زاهدان با نگاه عدالت به سلامت مددجویان و زندانیان راه اندازی شد و در این مدت خدمات خوبی به زندانیان ارائه شده است.

وی جذب داوطلب سلامت از بین زندانیان را نقطه قوت کنترل بیماری ها در زندان زاهدان عنوان کرد و گفت: با مشارکت زندانیان داوطلب سلامت، کمپین های مختلفی مانند فشارخون، هپاتیت، دیابت، سل و ایدز صورت گرفته و بیماریابی انجام شده و افراد بیمار تحت درمان قرار گرفتند.

به گفته دکتر طباطبایی خوشبختانه امکان بستر پرونده الکترونیک سلامت در پایگاه سلامت امید ایجاد شده و 4هزار 852 خدمت به مددجویان و زندانیان ارئه گردیده و در سامانه سیب ثبت شده است.

وی گفت: با همکاری زندانیان داوطلب سلامت، دو مرحله طرح غربالگری شفاعی کووید ۱۹ در زندان مرکزی زاهدان اجرا شده و افراد مشکوک و دارای علائم جهت بررسی به پایگاه سلامت امید معرفی شده اند و با همکاری و تعامل انجام شده با زندان، نمونه برداری کرونا نیز در زندان انجام می شود .

دکتر طباطبایی کرونا را بیماری هزار چهره عنوان کرد و گفت: این بیماری هر لحظه و در هرنقطه یک زاویه و رفتار جدید از خود بروز می دهد.

دکتر مهرزاد تشکریان مدیر کل بهداشت و درمان زندانهای کشور ضمن تشکر از همکاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اداره کل زندان های استان گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیماری های واگیر و غیر واگیر را در زندان مرکزی زاهدان کنترل کردیم.

مدیر کل بهداشت و درمان زندانهای کشور افزود: واکسیناسیون خدمات مشاوره ای تغذیه و سلامت روان و برنامه های آموزشی به خوبی توسط تیم های بهداشتی به زندانیان ارائه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار