رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان بر تشکیل اداره کل املاک و درآمد در شهرداری همدان تاکید کرد و گفت: شهرداری همدان در فرصت یک ماه آینده این اداره را تشکیل دهد.
به گزارش مهر، کاوسی امید در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان افزود: شهرداری همدان در فرصت یک ماه آینده باید اداره کل درآمد و بانک املاک را تشکیل دهد.
وی اضافه کرد: با تشکیل بانک املاک شهرداری میتواند آمار و اطلاعات املاک خود را داشته باشد.
کاوسی با بیان اینکه شهرداری باید نحوه اعمال ماده ۱۰۱ در مناطق مختلف را به شورای شهر اعلام کند، یادآور شد: در این زمینه تاکنون اقدامی مشاهده نشده و هیچ گونه دستورالعملی برای شورا ارجاع داده نشده است.
این عضو شورا تاکید کرد: شهرداری با تشکیل بانک املاک باید جدول بر اساس مؤلفههای مختلف از جمله ارزش ملک را به شورا ارائه دهد که در بحث ماده ۱۰۱ به چه صورت اقدام خواهند کرد.
کاوسی با بیان اینکه تشکیل اداره کل درآمد و املاک در راستای تشکیل خزانه داری کل است، اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی از راه اندازی اداره کل درآمد نحوه هماهنگی در امر محاسبات است چراکه اعمال سلیقه در محاسبات باعث ایجاد مشکلاتی برای مراجعین شده و این قابل قبول نیست.
وی تاکید کرد: باید هرچه سریعتر این اداره شکل گرفته و محاسبات برای پروانههای ساختمانی در یک مرکز انجام شود.
رئیس کمیسیون نظارت بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان نیز تشکیل اداره کل درآمد را ضروری دانست و اظهار کرد: باید این موضوع به صورت طرح در شورا ارائه شود تا ویژگیها و مزیتهای آن نیز دیده و برای اقدام به شهرداری ارجاع شود.
سید مسعود عسگریان در این خصوص اضافه کرد: در صورت راه اندازی اداره کل درآمد محاسبات به صورت یکنواخت صورت میپذیرد و از اعمال سلیقه در مناطق در این خصوص جلوگیری به عمل میآید.
وی آموزش نیروهای اداره کل درآمد را ضروری دانست و افزود: همچنین از سوی مدیران ارشد شهرداری کنترلهای نظارتی بر روی محاسبات به سهولت انجام میپذیرد.