در فاصله 6 ماه مانده به برگزاری انتخابات مجلس:

انتخاب معاون سیاسی امنیتی استانداری قم در هاله ای از ابهام

اوایل تیرماه بود که حجت‌الاسلام بنایی از سمت معاونت امنیتی سیاسی استانداری قم به علت حضور در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی استعفا داد و در طول این مدت این پست حساس و مهم استانی همچنان بدون حتی سرپرست اداره می‌شود.
کد خبر: ۸۵۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲ 29 August 2015
به گزارش تابناک قم، جایگاه این معاونت حداقل برای استان قم ازآن‌جهت بسیار مهم و حیاتی است که ورود زائرین به قم این استان را به‌عنوان دومین قطب گردشگری زائر تبدیل کرده است, علاوه بر این تأمین و حفظ امنیت و استقرار نظم و آرامش در استان و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اطلاعاتی، انتظامی و نظامی جزء وظایف این معاونت به‌حساب می‌آید که همچنان بلاتکلیف است.

با نگاهی اجمالی به وظایف این معاونت مهم مشخص می‌شود نظارت بر عملکرد ثبت‌احوال، هماهنگی و هدایت فرمانداران، مراقبت دائم رویدادهای سیاسی استان، مدیریت مسائل، پدیده‌ها، انحرافات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی استان، مدیریت افزایش سلامت و نشاط اجتماعی، تجزیه‌وتحلیل جرائم و تخلفات سیاسی استان، نظارت بر ساماندهی امور اتباع بیگانه و تردد، اشتغال و ازدواج آن‌ها و موارد دیگر ازجمله وظایف این معاونت به‌حساب می‌آید.

با در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نبود این معاونت بیش‌ازپیش احساس می‌شود چراکه زمینه‌سازی برای فعالیت مطلوب احزاب و تشکل‌های سیاسی استان، برنامه‌ریزی، نظارت و برگزاری انتخابات عمومی و مراقبت دائم نسبت به رویدادهای سیاسی از دیگر وظایف این معاونت است که آن‌هم فعلاً از دسترس خارج است چراکه این روزها رفت‌وآمدهای سیاسی به استان خیلی زیاد شده است و طیف‌های سیاسی در حال یارگیری هستند.

البته دستگاه‌های مربوطه در این زمینه فعالیت‌های خود را منوط به حضور این معاونت نکرده‌اند و تمامی این اقدامات توسط آن‌ها رصد و پیگیری می‌شود.

اقدامات معاون سیاسی استاندار قم درگذشته مانند انتصابات و دخالت‌ها حتی صدای نماینده مردنم قم را در صحن علنی مجلس درآورد و مقداری کار انتخاب این معاونت را با سختی روبرو کرده است.

امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به بروز اختلافات استانداری بعد از انتخاب معاون سیاسی امنیتی اشاره کرد و تأکید داشت: متأسفانه بعدازاین انتصاب اختلافات شروع و در همه‌جا گفته و بحث شد و در این مدت استان ضربه‌های فراوانی از این اختلافات خورد و بیش از یک سال بود که کارها در استان پیش نمی‌رفت.

این در حالی است که بعد از انتخاب صادقی به‌عنوان استاندار جدید انتظار می‌رفت روند انتخاب مسئول این معاونت در اولویت قرار گیرد چراکه در این مدت شاهد برگزاری راهپیمایی روز قدس، تجمعات فیلم رستاخیز و مراسم‌های مختلف و رفت‌وآمدهای فراوان به استان بوده‌ایم که در تمامی آن‌ها معاونت امنیتی دارای نقشی پر رنگ بازی می‌کند.

حال صادقی استاندار قم در پاسخ به عدم انتخاب معاون سیاسی خود، می‌گوید: روش من استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در استان به‌ویژه نیروهای باتجربه، متعهد و کاردان در امور مدیریتی و اجرایی است و معاونت سیاسی و امنیتی یکی از معاونت‌های حساس استانداری است و بنده به‌دقت روی انتخاب فردی که بخواهد این مسئولیت را قبول کند، تمرکز می‌کنم تا فردی که دارای تجربه مناسب و نگاه فراجناحی است انتخاب شود، به‌خصوص با اتفاقات گذشته این انتخاب حساسیت بیشتری هم پیداکرده است.

با تفاسیر بالا و نقطه‌نظر استاندار جدید قم انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر کار انتخاب این معاونت حساس در استان انجام پذیرد چراکه در آینده نزدیک به علت انتخابات ما شاهد اقدامات و تحرکات توسط جریان‌ها و احزاب در استان خواهیم بود که نیاز به این معاونت بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
معاونت سیاسی امنیتی یه پست مهم هست که هرچی بیشتر خالی بمونه ، مشکلات بیشتری را برای استان بوجود میاره .
قطعا استاندار محترم بهتر میدونن و بررسی بیشتری دارن روی این موضوع ولیکن به نظر اینجانب و خیلی از مردم شریف استان ، گزینه بومی یا غیر بومی مهم نیست ، مهم اینه که هر فردی در هرجایگاهی که قرار میگیره ، برای مردم و برای سیستم مفید و موثر باشه .
مثلاً آقای سقاییان نژاد درسته اصفهانیه ولی واقعا باخلوص داره برای مردم قم کار میکنه و این جای بسی خوشحالی داره برای مردم شهر قم .
بنظر اینجانب که از کارمندان قراردادی صدا و سیما هستم و چندین سال هست در استان های مختلف مشغول فعالیتم ، آقای محمدعلی احمدی که به استاندار محترم پیشنهاد شده گزینه بسیار خوبیه . با ایشون در چند دوره از نزدیک کار کردم ، ایشون در هرجای کشور فعالیت کرده برای سیستم مفید واقع شده و منشا خدمات بزرگی در رسانه ملی بوده و از مدیران خوش نام و خوش برخورد و پر کار و پر تلاش رسانه ملی بوده و در هرجای رسانه ملی بوده ، در اون برهه زمانی ، اون مرکز یا اداره بی نظیر و جز بهترین ها بوده . ضمن اینکه ایشون در همه زمینه ها تخصص و کارایی لازم را داره . چندین سال سابقه تدریس در دانشگاه های مختلف ، مدارک و مدارج علمی متعدد ، سوابق درخشان و طولانی مدت در سطح رسانه ملی و حتی بیرون از رسانه . عضویت در تمام جلسات و کارگروه های مهم در سطح چند استان . همه و همه جز سوابق درخشان مدیریتی ایشون هستش و از همه مهمتر خلوص و صداقت و سلامت کاری ایشون هست . فردی مومن و متدین بدون وابسته به هیچ حزب و جناحی و گرایشی . ایشون 8 سال معاون سیما و قائم مقام صدا و سیمای استان اصفهان بوده ، در این دوره زمانی بهترین برنامه ها و مهمترین برنامه ها در اصفهان ساخته شد و در این دوره چند سال تلویزیون اصفهان بهترین در کشور بود . 4 سال مدیرکل صدا و سیمای استان گلستان بودن و این مدت صدا و سیمای استان گلستان در کشور جز بهترین استان ها بود و خدمات بیشمار دیگری که ایشون را در زمره بهترین ها و سالم ترین ها و پرکار ترین ها قرار داده .
امیدورام استاندار محترم تعمق بیشتری در مورد این گزینه داشته باشند و به فضل الهی و لطف حضرت فاطمه معصومه (س) بهترین ها برای استان قم اتفاق بیوفته .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
آقای محمدعلی احمدی گزینه خوبی هستش.سابقه 33 ساله و درخشان ایشان در رسانه ملی کاملاً مشهوده .تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی - پیام نور - علمی کاربردی و مرکز آموزش مدیریت دولتی به مدت 15 سال.معاون سیما و قائم مقام صدا و سیمای اصفهان به مدت 8 سال.مدیرکل صدا و سیمای گلستان به مدت 4 سال.رئیس منطقه یک صدا و سیما استان های گلستان،گیلان،مازندران،خراسان رضوی،خراسان جنوبی و خراسان شمالی به مدت 2 سال.معاون ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان به مدت 2 سال.عضو شورای تأمین،اداری،فرهنگ عمومی،برنامه ریزی و غیره در استان های اصفهان و گلستان به مدت 12 سال.مشاور امور استان های رسانه ملی به مدت 2 سال.بخشی از سوابق آقای دکتر هست که نشون میده ایشون مدیری سیاسی اجتماعی و فرهنگی هستن.ضمن اینکه فعالیت در صدا و سیما یعنی بی طرفی و وابسته نبودن به هیچ حزب و جناح و یا گروه های سیاسی و این میتونه پوئن مثبتی برای استاندار محترم با توجه به دو انتخابات مهم پیش رو باشه .
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار