نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور:

لزوم بازنگری طرح تحول نظام سلامت

نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: اجرای بخشی از طرح تحول نظام سلامت به بخش خصوصی آسیب وارد کرده است، لذا این طرح باید مورد بازنگری قرار گیرد.
کد خبر: ۸۵۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴ 29 August 2015
محمود فاضل در همایش روز پزشک و داروساز که در محل دانشگاه حکیم سبزواری این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت ضربه مهلکی به بخش خصوصی وارد کرده است، اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت با درایت وزیر بهداشت و درمان و با تدبیر دولت تدبیر و امید در سطح کشور در حال اجراست که خدمات ارزشمندی را برای مردم به همراه داشته است.

نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور با بیان اینکه متاسفانه با وجود این خدمات ارزشمند برای مردم این طرح سبب وارد آمدن آسیب‌های جدی به بخش خصوصی شده است، تصریح کرد: طرح تحول نظام سلامت باید جامعیت داشته باشد و به همه بخش‌ها توجه کند.

فاضل با بیان اینکه امروز بیش از 80 درصد از خدمات سرپایی و 20 درصد از خدمات درمانی توسط بخش خصوصی به مردم ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: براساس قانون و دستورالعمل‌های اصل 44 و دیدگاه رئیس‌جمهور امروز توجه به بخش خصوصی تبدیل به یک اصل در نظام شده و این در حالی است که در طرح تحول نظام سلامت این بخش مورد بی‌مهری واقع شده است.

وی با بیان اینکه امروز همه قوانین، احکام و برنامه‌های کشور مورد بازنگری قرار می‌گیرند، یادآور شد: انتظار ما از دولت تدبیر و امید و وزارت بهداشت و درمان بررسی و بازنگری در طرح تحول نظام سلامت و توجه به بخش خصوصی به عنوان بازوی پر توان دولت است.

فاضل با بیان اینکه امروز بی‌توجهی به بخش خصوصی در این برنامه سبب واردشدن آسیب‌های جدی در سطح شهرستان‌ها و شهرهای کوچک شده است، عنوان کرد: امروز بخش زیادی از سرمایه‌های پزشکان و داروسازان بخش خصوصی در این شهرستان‌ها که صرف خدمت صادقانه به مردم شده‌ در معرض هدررفت قرار گرفته است.

نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور با اشاره به اینکه پزشکان امین و افراد مورد اعتماد مردم هستند، گفت: امروز رابطه بین بیمار و اعتماد او به پزشک در جامعه به عنوان یک اصل مورد توجه است و نباید اتفاقاتی صورت گیرد که این رابطه خدشه‌دار شود.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز سازمان نظام پزشکی به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین انجمن قانونی دارای مصوبه از مجلس در زمینه تدوین احکام برنامه ششم در بخش سلامت در کنار دولت قرار گرفته است، یادآور شد: در گذشته سازمان نظام پزشکی دخالتی در این زمینه نداشت و با پیشنهادی که از سوی سازمان به دولت داده شد ما نیز در این حوزه در کنار وزارت بهداشت قرار گرفتیم که آیین نگارش پیش‌نویس این طرح با نظر و ادبیات سازمان نظام پزشکی صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار